Mi értelme van manapság egy digitális tükörreflexes fényképezőgépnek?
Eredetileg ugyebár az volt az előnye, hogy az objektívről egy tükrön keresztül az optikai keresőbe vetítette a képet, így a keresőben pontosan ugyanaz a kép látszott, ami a filmre kerül, nem volt eltolódva a keresőben látott kép az objektívhez képest.
De a digitális gépeken van LCD, amely mindig az objektívről érkező képet mutatja, ezért a tükörreflexnek nem látom értelmét.
Esetleg csak az, ha valaki az optikai keresőt szereti használni az LCD helyett? Van ennek értelme?
A képbontó eszközből ki kell üríteni a töltéseket, ha igazán zajmentes képet akarsz. Ha optikai keresőt használsz, akkor üres képbontó eszközre exponálsz. Ha viszont a képbontó a keresőt is ellátja képpel, azaz folyamatosan működik az exponálás előtt is, akkor nincs elég idő a töltéskiürítésre exponálás előtt, és kóbor töltések maradhatnak az eszközön.
Ez valószínűleg az egyre modernebb képbontó eszközökre már egyre kevésbé igaz. Olvass utána a szakirodalomban, ha érdekel, mert én messze nem vagyok naprakész a témában.
"...Eredetileg ugyebár az volt az előnye, hogy az objektívről egy tükrön keresztül az optikai keresőbe vetítette a képet,..."
Messze nem csak ez volt az előnye.
Ennyiért sok érteme em lett volna külön a DSLR gépeknek.
Most persze attól függ, hogy mihez viszonyítjuk, de a kopaktokhoz képest a DSLR előnyeként első sorban a nagyobb érzékelő lapkát emelném ki, ami számtalan előnyt eredményez, mint pl nagyságrendekkel jobb képminőség.
Ez után a cserélhető objektívet. Ha pl fotóztál már 50mm fix-el és láttad mire képes akkor nem is kellmagyarázni.
Majd ezek után valahol a sokadik a kereső.
00:53: "a nagyobb érzékelő lapkát emelném ki, ami számtalan előnyt eredményez, mint pl nagyságrendekkel jobb képminőség.
Ez után a cserélhető objektívet."
Mindkettő igaz a MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) gépekre is, így nem adtál választ a kérdésre.
Pont ezért írtam, hogy "...Most persze attól függ, hogy mihez viszonyítjuk,..."
Tehát válaszoltam rá.
Ha egy olyan gépet veszünk, ami cserélhető obis és rendelkezik mondjuk Fulframes érzékelő lapkával akkor valóban elenyésző a különbség.
Ez esetben még a fényérzékelő és éleségállító rendszer az ami eltér.
Minden esetre az a jövőzenéje, hogy mennyire lesznek olyan gépek amik le hekyetesítik a DSLR-t.
Anno volt már egy próbálkozás a Sony részéről az R1-el, de azt azért mert nem vette még meg a Minoltát.
Nem csak technikai megfontolás írányítja az ágazatot hanem üzleti érdek is.
Ez mondjuk minden ágazatra is igaz.
Na tessék itt van amit írtam, kifejtve:
"...A tükörrendszer egyébként a fázis-különbséget érzékelő fókuszrendszerhez, és persze a TTL keresőhöz szükséges (a legtöbb esetben az objektíven beérkező fény 40%-a jut egy félig áteresztő tükör segítségével a fókuszrendszer szenzorához, 60% pedig a pentatükrös vagy pentaprizmás keresőbe). A precíz és gyors élességállításhoz tehát szükség van az objektívből érkező képre,..."
Amúgy érdekes cikk és itt a konkluzió:
"...Kiknek készül?
Rögtön egy tévhit eloszlatásával kezdeném. Bizonyos helyeken ugyanis látni olyan véleményeket, hozzászólásokat, hogy minek venne MILC-et, amikor ennyi pénzért már DSLR is van. Jogos megállapítás egyébként, de ne felejtsük el, hogy a MILC-ek nem is a DSLR-ek leváltására készültek.
A MILC gépek azoknak valók, akik igénylik a remek képminőséget, nem elégedettek a hagyományos kompakt masinák végeredményével, de valóban kis méretet és valóban kis tömeget szeretnének magukkal vinni, akár turistáskodáskor, akár túrázáskor. S bár egyre több objektív jelenik meg a MILC rendszerekhez, azt is tartsuk szem előtt, hogy a MILC elveszti lényegét, amint egy méretesebb objektívet tekerünk rá (sőt, túl nagy objektívnél a gyengébb ergonómia miatt már inkább hátrányos, mint egy DSLR).
Az igazi előnyüket tehát akkor élvezhetjük a MILC fényképezőgépeknek, ha sokat járunk a természetbe kirándulni, vagy szeretünk bicajostúrázni, esetleg olyan turisták vagyunk, akik utálják, ha több kilós gép húzza a nyakukat. A cserélhető objektív lehetősége csak hab a tortán.
..."
Itt az angol forrás is:
Hát ahogy nézem ez az ágazat a fullframre egyenlőre nem nyomul.
Itt az i snagy kérdés, ha lenne akkor váltanának e az eddigi tulajok. Nos a meglévő obik miatt biztos nem, de új tulajok már inkább.
Mindenesetre riport fotókhoz nagyon hasznos gépek lehetnek, problémás helyszíneken.
köszönöm a válaszokat, némileg megvilágosodtam.
A MILC kategóriát nem ismertem eddig, de szimpatikus.
Bevallom én is csak hallomásból és most néztem utána.
Meglátjuk hova fejlődik a dolog, de egyenlőre inkább a Bridge kamerákat fogja szerintem leváltani és talán késöbb a DSLR-eket.
Azért észnél kell lenni, mert a cserélhető obik miatt egy döntés hosszútávra szólhat.
Pl szimpatikus a Olympus E-PL1 képminősége, de azért még kicsi az az érzékelő lapka és a hülye 4:3 arány az egy zsákutca mint anno a xd kártya volt.
Persze állítható 2:3-ra is gondolom, de akkor nem használod ki az amúgy is (ebben a kategóriában) kicsi lapkát teljesen.
Szóval ígéretes, de csak megfontoltan. ;-9
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!