Ilyen esetben tudok élni a jótállással?
Két féle jótállás van: egyrészt a forgalmazó által a kormányrendelet (az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet: [link] ) által kötelezően adandó (vigyázz, a jótállási időtartamok ebben az évben változtak: [link] ), illetve a gyártó, a Samsung által önként vállalt - ez utóbbinál a gyártó, a Samsung határozza meg a jótállási jegyen - 2022/2023-ban vett terméknél például így:
ebben az esetben a 10. pont az érdekes, az a Samsung által önként vállalt rész.
És ahogy ezt a jótállási jegyen írják, ezt a Samsunggal kell lebonyolítani:
"4.2 A termék meghibásodását és a jótállási igényt a vásárlás helyén (a jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett kereskedésnél) vagy a Samsung ügyfélszolgálatának jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett telefonszámán, vagy a fogyasztó választása szerint a fogyasztóval szerződést kötő vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén és fióktelepén lehet bejelenteni, ahol tájékoztatják a jótállási igény intézésének menetéről (melyik szerviz végzi a javítást, hová kell a hibás terméket beszállítani, stb). A kijavítási igény a Samsung szerződött javítószolgálatainál (szervizeinél) közvetlenül is érvényesíthető, ezekre vonatkozóan a Samsung ügyfélszolgálatának jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett telefonszámán vagy a [link] weboldalon kaphat információt. (151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet 5.§ (1))"
Samsung-szervízkereső:
"de tőlem a hivatalos márkaszerviz jótállási jegyet kér, ami úgymond nincs."
A kormányrendelet által biztosított - 2024 előtt még 1 éves - kötelező jótállási időn túl nyújtott önkéntes jótálláshoz - a Samsung ezt "kiterjesztett Samsung jótállás"-nak hívja - a Samsung esetében kell a kitöltött jótállási jegy és a számla is - ezt a jótállási jegyen szereplő szabályzat írja:
"3.1
...
A kiterjesztett Samsung jótállási időtartamában bekövetkezett jótállási igény érvényesítéséhez legalább a helyesen kitöltött jótállási jegy és a számla megléte szükséges. Ezen dokumentumok hiányában a fogyasztó a kiterjesztett Samsung jótállásra nem jogosult."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!