Az XLR kábelt hányféleképpen lehet bekötni egy stereo jack kábelhez?
Találok rajzokat, ez nem kérdés, de akkor se jutok dűlőre :)
És állítólag nagyon nem mindegy bizonyos esetekben, mert tönkre tudja tenni az eszközt. más esetekben max csak zúg-búg, mert vacak az árnyékolás, de szóval állítólag létezik többféle bekötés (csak a
2-es a fix meleg ér), csak nem igazodok ki.
valaki segítene? megköszönném
(+ állítólag létezik amerikai-féle bekötés is, mert ott másképp szokták használni, mert a melegpont is másik náluk, de ez most mindegy, nem erre gondoltam, csak itt Európában érdekelne, milyen variációk vannak)
háááát ... pedig így van bekötve, és ráadásul elvileg hozzáértő kötötte be.
akkor hogy kötnéd be? az XLR 1,2,3 pontjai hova mennének?
Az összes lehetséges bekötés:
Amint látod két lehetőség van és attól függ, hogy unbalanced vagy balanced csatlakozót akarsz kötni.
A firkálmányon nekem nem sikerült megértenem, hogy mit kötöttél hova.
Sztereó jelet egy XLR-re nem tudsz bekötni. Az 1-es a föld, azt illik az árnyékolással összekötni, már ha van egyáltalán harmadik ér a kábelben, ha nem akkor csak az árnyékolás. A 2-es a pozitív jel, oda kötöd az egyik csatornát. A 3-as a negatív jel, oda ugyanazon csatorna inverzét kötöd, ha nincs ilyen jeled akkor leföldeled, ahogy az 1-est. Ugyanezt megcsinálod egy másik csatlakozóval a másik csatornára. Majd egy sztereó mixerbe kötöd mindkettőt, ahova a bal csatornát kötötted ott a Pan-t teljesen balra, ahova a jobbat ott teljesen jobbra csavarod.
Ha a 2-esre az egyik, 3-asra a másik csatornát kötöd, a mixer a 3-ason lévő jelet invertálja és rákeveri a 2-esre. A legtöbb sztereó jelnél lesz hang, de azt fogod érezni, hogy valami nincs rendben. Monó jelnél viszont nem fogsz hallani semmit (vagy csak cicergést, ha tömörített a hangforrás). Egy amatőr rendezvényen már cseszte így el a hangmérnök, ahol a párom szokott énekelni. Sztereó zenei alapra szoktuk, a hangmérnök semmit sem vett észre, de én aki ezerszer hallottam otthob gyakorláskor éreztem, hogy nincs rendben. Aztán amikor egy táncos jött, akik összevagdosnak zenéket, ott jött ki, mert egy sztereó zenével indult, aztán monóra váltott, egyszerűen elnémult performansz közben. Na ott jött rá, hogy valami nincs rendben, de fingja nem volt, hogy mi. Nekem kellett odamenni megoldani a problémát, pedig én nem vagyok végzett hangmérnök, csak van egy mixerem, amivel a párom gyakorol.
#3
huh hát az oké,hogy a 2-es a meleg pont, nekem a másik kettő a nagy kérdés.
adott egy kamerának a stereo jack bemenete, de a mikrofon XLR alzatú, tehát ilyen kábel kell hozzá:
annyi biztos, hogy a jack (TRS) dugón a két utolsó rész a hangot viszi be, és a kamerában nincs is kettébontva, hogy stereo vagy sem (na meg eleve a a mikrofon se stereo)
akkor annyi egyértelmű, hogy a stereo jack mindkét meleg pontjára az XLR 2-est viszem rá.
a jack felső része a kérdés, hogy ide az XLR 1+3 -at, azaz mindkettőt vigyem vagy csak a 3-ast kötöm rá, és az 1-es marad árnyéknak.
(3 eres a kábel, pontosabban 2 eres + árnyék).
vagy amit írtál is, hogy az 1-es és 3-ast összekötni és mindkettőt rávinni a jack dugó felső, azaz hideg részére? ez nem tiszta nekem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!