Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Autóba milyen Invertert...

Ducato 2015 MJT115 kérdése:

Autóba milyen Invertert vegyek? 2 db rollert szeretnék tölteni.. Egyik adaptere:42V-1,5A Másik adaptere:54,6V-1,5A

Figyelt kérdés

aug. 3. 10:48
 1/8 anonim ***** válasza:

54.6*1.5+42*1.5 = 145 W


Veszteségekkel együtt kb. legalább 200 W fog kelleni.

A szivargyújtó biztosítéka nem biztos, hogy bírni fogjamert valamelyik autóban csak 10 amperes van.

aug. 3. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Szervizmérnök úr ***** válasza:

Az inverter nevét onnan kapta régen, hogy az egyenirányító fordítottja, azaz DC --> AC átalakító.

Neked DC / DC konverter kell, Aliexpressen vannak ilyen CC/CV modulok (vagyis külön állítható a feszültség- és áramkorlát), de azt még dobozolni is ajánlatos.

Valamint külön csatlakozást kiépíteni az akkuról, nem a szivargyújtó aljzatról.

aug. 3. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Szervizmérnök úr ***** válasza:

Előbb nem fejtettem ki bővebben, ilyen megoldás természetesen megfelelő szakértelmet feltételez, a CC / CV step up konvertert műszerrel be kell állítani, DC-csatlakozóval ellátni, vezetékek méretezése stb.

A rollerek gyártói alapvetően hangsúlyozzák, hogy csak a sajátjával szabad tölteni, garancia elvész, kár is keletkezhet.

Valójában nem annyira bonyolult, az akku védett a túltöltés és túlmelegedés ellen, noha nem ajánlatos feszegetni a határokat.

Töltőáram is lehet 1 A kímélő, de általában 2 A gyorsabb töltés sem nagyon melegíti ezeket, illetve több esetben gyárilag ilyet adnak hozzá.

Arra is érdemes tekintettel lenni, hogy a rollerben van-e soros védődióda, ami visszafelé nem engedi folyni az áramot.

Szokták említeni a kezelési utasításban, hogy előbb a roller csatlakozóját dugjuk be, utána a hálózatot, majd visszafelé fordítva.

De ennek szerintem csak bedugásnál van jelentősége, mert a töltő kimeneti kondenzátora terhelés nélkül max. feszültségre áll be, amit nem jó hirtelen ráküldeni az akkura, mert a BMS elektronika rossz néven veheti és úgy letilt, hogy nem lesz töltés egyáltalán.

Ha viszont egy 230 V-os invertert vásárolsz az autóba (amire egy laikus általában gondol), az mondjuk szakmailag agyrém, a veszteséges oda-vissza átalakítások miatt, de valakik így közelítik meg.

aug. 3. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Hát igen ha a saját adapterükkel szeretnéd tölteni a rollereket akkor 200W kell minimum, de inkább 250W. Ezzel az a gond, hogy 18-20A-t jelent. Szivargyújtóból folyamatosan ennyi nem fog menni, ki fog melegedni nagyon hamar ha bírja a biztosítéka akkor is. Normálisan be kell kábelezni és megfelelő biztosítékkal ellátni hogy ne gyújtsd fel a kocsit. Álló motornál esélytelen a töltés, percek alatt merítené le ez a teljesítmény az akksit, úgyhogy olyan inverter kell ami védi az akksit, vagy egy plusz áramkör kell ami le tudja kapcsolni az inverter áramkörét. De járó motornál is elég nagy teljesítmény ez egy kisebb kocsinak. Egy átlag autóban 60-70A-es generátor van. Annak a harmadát, negyedét elviszik a rollerek. Ki tudja hogy az inverter mennyire töri le a feszültséget, lehet hogy az is gondot okoz majd az elektronikában. A generátor sem köszöni meg a folyamatos nagy terhelést.

Milyen kocsiról van szó?

aug. 3. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Közveszélyes Kontár ***** válasza:

vegyel hordozhato powerstationt 1-2kWh osat legalabb


nem irtad le azt hany Wh sak a rollereid


sima olomsavas autoindito akkuval (ahogy #4 irta le lenyeges dolgokat) ez nem fog mukodni, jaro motor meg aztan..., vagy ha elektromos auto azzal se vagy nagyon elorebb, talan toltore dugnad kozben? ott is biztos vannak aram korlatozasok szivargyujtonal mellesleg


ha atlagosnrollert veszunk 10ah sok kb. Ami 500-500Wh t jelent kb.

ezert kell 1kWh akku legalabb ami csak erre van

autokba 60Ah s van kb. ami ha ez teljesen kihasznalhato lenne kb. 700Wh t jelentene, de nem hasznalhato ki amugysem


manapsag elege jo aron nyomjak a powerstationokat, minel dragabbak a rollerek hosszutavob annal jobban megeri


jo persze annyira nem olcsok, valoszinu roller arral aranyos kiadas kell kb.

aug. 3. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Közveszélyes Kontár ***** válasza:

#5 a powerstation az toltheto akar menet kozben is szivargyujtorol 120W (10A) el is szoval nincs igy gond

kozben szinten ha megoldhato mehetnek rollertoltesek rola

mivel AC kimenet is van rajta

veszteseg igy is lesz persze jo sok,

most figyeltem hogy egyik kisebb feszultsegu akkor az ha Ah ban hasonloak kevesebb Wh t jelent (de hat ezeket se ismerjuk...) ami kisebb allomast jelent legalabbis ennszamitasaim szerint

(akar rendelhetsz kulfoldrol, kinabol joval olcsobbat ha nem felsz, legfeljebb kigyulad, amugyis ott csinaljak tobbi dragat is), vagy hasznaltan szinten olcson, mivel sokan hasonlora veszik mint te, ez nem normalis megoldas, de olyan nincs is ra, ha keves utat bir a roller jobb kell, vagy muszaj jobb akkura cserelni meglevot benne ha lehet


Xy4

aug. 3. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Kontárka elfelejtett fiókot váltani :D

Már ő sem a régi... mi lesz ebből az oldalból?

aug. 3. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Szervizmérnök úr ***** válasza:

5. Ezt nem csak így lehet megközelíteni. Eleve csak járó motornál van értelme, például 1 órás autóút alatt a 42 V-os akkuba (amit nem kötelező 42 V-ra tölteni, 40 V-on már kb. 90 %-ra áll, ha jól rémlik), 1,5 A töltőárammal mondjuk 3 km utat (lehetőségét) tettem a rollerbe.

Röviden, mentem egy órát az autóval és kb. 3 km-t mehetek utána a rollerrel, lehetőleg sík utat feltételezve.

Ezt persze lehetne pontosítani, csak saccoltam a tapasztalatok alapján.

40V x 1,5A csak 60 W a töltés végén, plusz a veszteségek, ami DC-konverterrel nem olyan sok.

aug. 3. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!