Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Rode NT1-a mikrofon és Scarlet...

Rode NT1-a mikrofon és Scarlett 2i2-vel ki lehet hozni profi minőséget?

Figyelt kérdés
Ez a két dolog adott számomra (meg persze a kisebb egyéb dolgok, mint pl állvány, pop filter, daw stb…), ezekkel meg igényes keveréssel lehet hozni profi minőséget? A Scarlett 2i2 tudom hogy a szakmában az egyik legjobb, de a Rode mikrofonból kitudja a maxot hozni? Válaszokat köszi

jún. 28. 21:20
 1/1 anonim ***** válasza:

Nem az előfok lesz itt a legnagyobb tényező, hanem a felvevő helyiség kezeletlensége. Hobbi szinten nyilván nem érdemes profikkal csináltatni, számtalan diy room treatment videó van youtubeon, gyönyörűen össze lehet rakni, hogy neked mi elég, meddig mész vele. Derékszögben kell tudni vágni deszkákat, meg a plafonra rögzítést kell megnyugtatóan megoldanod. És két légy egy csapásra, mert bármilyen alsó kategóriás monitorral sokkal eredményesebb leszel egy kis összeszokás után, mint bárki, aki évekig visszangerdőben próbálkozik a Genelec monitorán értelmes arányokat keverni. Kisebb szobában kevésbé, de felvevőhelyiségként jó lehet.

Igazából annyi a tudomány, hogy az egészosztó pontokon méretes elnyelő táblákat helyezel el addig, amíg a visszhang optimális, tehát nem is lesz túl süket a szoba, de persze azért közel jár. Ezen diffúzorokkal hangolsz, amikkel leginkább a rém rövid szobareverb magasait fogod lejjebb húzni zavaró szint alá. A sarkokban mezei Helmholtz rezonátorokkal, szobaakusztikusi nevükön basszuscsapdákkal (bass trap) fogod a mélyeket hasonlóan lecsökkenteni nem vagy kevésbé zavaróra, és a mély tartománybeli kiemelésekkel kezded. A diffúzor lejjebb húzott high shelf nagyjából, a basszuscsapda pedig peaking eq mínuszos gainnel. Az elnyelő táblák pedig a párszáz Hz tartománytól a tizenkevés kHz tartományig működnek jól, szobától függően persze be tud köszönni ronda kis csörgés középtartományban is, azokra is lehet akár külön elnyelő(k) pakolgatásával, akár frekvenciára méretezett diffúzorok jó elhelyezésével gyógyírt találni, de itt már nem árt tudni mérni, amihez legalább valami belépő szintű szondamikrofon és az ő gyári korrekciós görbéje előfeltétel lenne, meg persze szintén youtube futamok a mélyebb ismeretekben azzal kapcsolatban, hogy hogy kell szóljon egy felvevő-lehallgató helyiség.

Az NT1 nagyon jó univerzális mikrofon, teljesen okés lesz éneken a legtöbb, nem fura hangú embernél, jó akusztikus gitáron, jó gitárláda elé. Nyilván szinte mindennél van "jobb" adott feladatra, és minden egyes esetben más és más lehet ez a "jobb", de most nem világszínvonalról beszélünk, csak hihető professzionális összképről, arra teljesen jó az NT1. Ahhoz, hogy igazán jó legyen, lehet nem ártana egy csöves előfok egy olyan hangkártyán, amin van line bemenet (tehát mikrofon és hangszer előfokok nélkül rászúrhatod a konverterre az előfokodat), és a konverterei se kismiskák. Ezzel nem csak könnyebben beállítható és jobban kezelhető lesz a felvétel, hanem a "kis vas" mint hangzásbeli hozzáadott érték már sokkal jobban simul a szokásos stúdiós megszólalásba. De ez egy kezelt szobában lesz észlelhető, kezeletlenben csak a katyvaszt erősítenéd vele.

tegnapelőtt 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!