Adott 1 li ion akku pack kijön belőle 2 pár vezeték piros fekete vastagabb illetve piros fekete véknyabb melyiken kell tölteni a pack-ot?a2vastagabbon tudom mérni az áramot





A vékony vezetékeket is be kell kötni a BMS-modulba, különben kinyírhatod az egészet.
Ha feltételezzük, hogy ez egy 3S csomag, két leágazással.





Akkor valószínűleg 10S konfiguráció, de ajánlatos pontosan ellenőrizni, legalább szemre összeszámolva, ha lehetséges.
Integrált BMS lehet benne, így a két vastag vezetéken tölthető 42 V végfeszültségű Li-ion töltővel, 1-1,5 A áramon, esetleg 2 A, ha bírja hőfokra.
A vékony vezetékek lehetnek I2C busz (hasonlóan a laptopokhoz), vagy egyik a termisztor, másik egyvezetékes adatkiolvasásra való.
Ebben az esetben a működésnek nem feltétele, mert a benne lévő BMS ettől függetlenül végzi a dolgát.
Bár a termisztort szokta figyelni a töltés vagy terhelés, hogy túlmelegedésre le tudjon állni. De figyeli a BMS is a hőfokot.





...mindamellett van olyan megoldás is, amikor a vastag vezeték a terhelés, vékony vezetékpár a töltés. Utóbbin feszültség nem mérhető, ezt megoldja a BMS, ami azért is jó, mert a töltővezeték csatlakozhat egy DC-aljzatra, amit valaki véletlenül rövidre zár, abból probléma lenne.
Volt is ilyen hoverboard, a DC-aljzatra direktben ment az akku. Tulajdonos valahogy kiügyeskedte, hogy valami fémtárgyat oda kellett neki dugni, amitől a DC aljzat tűs része kiolvadt.
A rollereknél nem így van (már amit én ismerek), a töltőcsatlakozón nincs ott az akkufeszültség. Ha igaz, amit a szoftver mér akkufeszültséget, töltőáram hatására épp 0,8 V esik ahhoz képest, amit én a csatlakozóra küldök, eszerint egy védődióda lehet közbeiktatva, ezért nem jut ki visszafelé a feszültség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!