Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Üdvözlet. Szeretnék gépkocsib...

Hali13 kérdése:

Üdvözlet. Szeretnék gépkocsiba bekötni egy visszajelzős kapcsolót, ami egyrészt kapcsolná a hűtőventillátort, ha szükséges, másrészt a visszajelző része kigyulladna ha a ventillátor bekapcsol. Valakinek ehhez kapcsolási rajz?

Figyelt kérdés

jún. 24. 09:34
 1/7 anonim ***** válasza:

"kapcsolná a hűtőventillátort, ha szükséges"

Nem értjük, hogy te akarod kapcsolgatni a kapcsolóval, vagy egy automatikus rendszerről beszélünk, ami hőmérséklet alapján saját maga kapcsol. Másrészt konkrét típus nélkül elég érdekes kérdés.

jún. 24. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

1. Kapcsolgatni akarja ha úgy gondolja hogy jó lenne bekapcsolni. De ha az automatika kapcsolja be, akkor legyen visszajelzés neki hogy lássa hogy be van kapcsolva. Mozdonyokon például tök általános hogy bármikor bekényszerezheted a kapcsolóval a hűtőventillátort, amelyiken van zsalu ott még azt is. Ezeken nincs külön visszajelző lámpa csak kapcsoló. Úgyis hallja az ember ha vonyít a ventillátor, meg látszik hogy csökken a vízhőfok.

Ha mindenképpen kell visszajelzés, akkor egy külön lámpát tegyél a műszerfalra amit a ventillátor áramköre táplál meg.

A kapcsolót pedig az adott járműnek megfelelően kell bekötni. Ezt nem tudjuk innen megmondani hogy pontosan hogyan.

Milyen masináról van szó?

jún. 24. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Én azért nem értek egyet ezzel az ötlettel mert ott az erre való automata rendszer ami elindítja ha szükséges, és lekapcsolja amikor már nem szükséges a használata. Ha idő előtt akarod felkapcsolni rákényszeríteni ara hogy dolgozzon az azért nem célszerű mert lemehet annyira a hőfok hogy már nem lesz annyira üzem meleg állapotban az autó motorja sem és ez nem tesz jót neki annyira. Nem véletlen van erre az automata rendszer hogy csak akkor dolgozik amikor kell. Az hogy az előttem szóló a mozdonyokra hivatkozik hogy ott ez bevett dolog, az megint más téma, teljesen más ott a működés meg sokszor nincs meg az a kellő menetszél ami pluszban hűtené hogy ott még indokolt is sokszor manuálisan beavatkozni.

Az hogy visszajelző lámpát akarsz hogy lásd hogy aktívan üzemel arra én külön kontroll lámpát kötnék rá közvetlen a ventilátor áramkörére, arra a csatlakozóra is akár ami ellátja és akkor az akkor fog üzemelni amikor kell, akár kapcsolgatod, vagy akár automatikusan kapcsol fel.

Meg én eleve úgy oldanám meg ha annyira ragaszkodsz ehhez hogy az automata rendszert áthidalva, tehát az eredeti módot meghagyod és áthidalod direkten közvetlen akkuról egy új áramkörrel amit kedved szerint kapcsolgathatsz ha ennyire ragaszkodsz ehhez, de maradjon meg az eredeti felállás arra az esetre ha tényleg szükséges lenne és te nem kapcsolod fel akkor is meglegyen ez a fajta védelem.

jún. 24. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Az alany egy Dacia motoros Barkas, Lada hütővel. Nem szeretnék úgy járni, hogy nem indul el a hűtőventillátor és megfőzöm a motort.

Mire kiderült hogy rossz a hőgomba, addigra már egyszer szerencsésen felforrt, ezt szeretném elkerülni.

Az hogy tudom kapcsolni és látom ha dolgozik, az plusz biztonságot jelent.

jún. 24. 13:07
 5/7 Szervizmérnök úr ***** válasza:

Relézni kellene, mert ezek aránylag nagy áramot vesznek fel, már ahhoz képest, amit az adott távolságból, kis kapcsolóval kezelni szeretnél.


"másrészt a visszajelző része kigyulladna ha a ventillátor bekapcsol."

Nem akarod, hogy kigyulladjon, nem gázlámpák már ezek.

[link]

Ventilátor szimpla L betű.

jún. 24. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Azért írtam a mozdonyt, mert láttam hogy elképzelni sem tudsz más járművet csak valami új modern autót ami mindent is megcsinál már az ember helyett. Csak ülni kell benne és nem vezetni.

Lám bejött kérdezőnek érdekes járgánya van. Mivel ennyire maszekban épített szerkezet, nem is fogunk tudni hozzá konkrét ajánlatot tenni... A relézés jó dolog, Mérnök Úrnak igaza van, meg még egy biztosíték is mehet az áramkörbe ha még nincs, mert nem szép látvány amikor leég a kocsi. A relé kapcsolja a ventillátorra a feszültséget és erről mehetne egy lámpa is a műszerfalra. A relét huzathatod a kapcsolóról és a termosztátról is.

A gond csak az hogy a lámpa így a relé meghúzott helyzetét fogja mutatni nem azt hogy működik-e a ventillátor. Arra valamiféle áramfigyelő relé kellene ami figyeli hogy a ventillátor vesz-e fel áramot.

jún. 24. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A Skodámba is tettem ilyen kapcsolót. Szükség volt rá annak idején.
jún. 25. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!