Hölgyekurak! Sziasztok, Adott egy kínai (nemröhög) autós hőmérő. 1db AAA elemről (most nimh akkuról 1.2v) megy, de szeretném megcsinálni, hogy... probalom folytatni első hszben.?
kérdező vagyok:
....hogy egy 12v ágat az akkuról (1din-es valami fej), vagy a fejegységről 12v-t vételezzek, hogy mikor az autó megy, akkor onnan kapjon 1.5v-t (mintha sima elem lenne, mert egy feszültségszabályzót gondoltam 1.5v-ra beszabályozni 12v-ról. ), és csak akkor szívja az akkut, mikor áll. nem mintha nagy macera lenne 2 havonta kb 1x tölteni cserélni, de ha már úgyis van fesszabályzóm.... :D
Mi a véleményetek? ráaggassam a fejegység 12v- bemenőjére, és az amúgy is kap 12v mikor gyújtás alatt van az autó...?
köszönöm
Ha be tudsz szerezni olyan fesz szabályzót, ami 1,5-ig letekerhető, akkor hajrá, mondjuk egy LM317-essel megspékelt stabilizátor áramkör az alin majdnem egy euro.
Viszont nem kötném a sárga vezetékre, ami állandó 12 volton van, inkább a pirosra, ami gyújtásos 12 volt, pontosabban a kulcs I-es és II-es állásánál aktív. A rádiónál mindkettő megvan, a pirosra szokták kötni a rádió memória vezetékét.
Amelyik berendezés egy fix 1.2V-os elemre lett kitalálva, az nem fog gond nélkül fog üzemelni egy autó 12Vos váltóáramú generátoros rendszerében.
Értem én hogy elméletileg jónak kellene lenni, mert a váltóáramot egyenirányítják a diódák, aztán a fesz.szabályzó kordában tartja 14.5V-ig, és még leredukálod 1:10-re is, de akkor sem odavaló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!