Hol tudnék jó áron venni olyan generátort ami 12 vagy 24 voltot termel és 20 vagy 30 wattos?
Biciklire kellene, mert tanultam egy kis elektronikát és raknék rá akkut meg pár jó erős lámpát. Esetleg mobil töltőt is.
A bicikli dinamú csak 3 W-os max, ami egy erősebb első lámpához sem lenne elég.
Nagy 100 vagy 200 W-os nem kell. Az egyrészt drága (gondolom) másrészt meg nagyon nagy. Plusz akkor már tekerni sem lehetne.
20-30 W elég lenne.
Hát az autókban 80-100W-os generátorok vannak, úgyhogy motorkerékpárokban valószinü, hogy 30-40W lehet.
De szerintem még az is sok lábbal meghajtva. Ráadásul fordulatszám is kellene neki rendesen.
Egyszerűbb ha építesz egy botrányosan nagy akkupakkot és hálózatról töltögeted.
A kerékpár kivilágításánál tessék betartani a vonatkozó rendeletet! Rendőr meg fog ...i ha nagyon felcsicsázod lámpákkal!
"A bicikli dinamú csak 3 W-os max, "
És nem könnyű tekerni huzamosabb időn keresztül. 10x3W-ot meg pláne nem.
"Terhelés kerékpár ergométerrel
3 perces nyugalmi fázissal kezdjük, melyet 3 perces 0 Watt terhelés melletti
kerékpározás követ. 50-60 közti frekvenciával hajtja a páciens a kerékpárt. Majd
vagy percenként emeljük a terhelés nagyságát, vagy pedig- a mai számítógépes
programok birtokában- folyamatosan (1-2 másodpercenként) történik az emelés. Az
emelés gyorsaságát úgy kell beállítani, hogy a terhelés teljes időtartama 10-12 perc
legyen. Ehhez – az állapottól függően- percenkénti 5-25 Watt emelés szükséges."
A tajvaniaknak van elvileg 12 W csúcsteljesítményű agydinamójuk:
de a grafikonokból látszódik, hogy eléggé fel kel gyorsulni hozzá, hogy hozza is a kívánt értéket.
Gyerekként még izzólámpák voltak a kerékpáron, a 6 V-os generátorhoz, ami fordulatfüggő, azaz ment 6 V fölé is. Az izzók ahhoz voltak méretezve, hogy elbírja lehetőleg, de azért ki is lehetett égetni néha.
Egyszer vettem az első lámpába a szokásosnál nagyobb teljesítményű izzót (az üveggömb is nagyobb volt rajta), talán 2-3 W lehetett.
Nyilván jobban világított, de a hátsó lámpával együtt úgy leterhelte a generátort, hogy egy esti próbálkozás után el is ment a kedvem tőle.
Érezhetően nehezebb volt tekerni, ami eléggé lehangoló a felhasználó élmény tekintetében.
Építettek iskolák, egyetemek olyan biciklit amivel áramot lehet termelni. Ezekre több száz wattos generátort tették.
Egyszer egy kondi teremben tekertem az ottani biciklit. Kb. 60 wattot adtam le a gép szerint. Ez nem volt megterhelő.
Amúgy meg nem akarok folyton 20-30 wattot termelni. Az csak a max. lenne.
Hol tudok ilyet venni?
Mármint generátort.
#7: Csak azt is vedd figyelembe, hogy az iskoláknál, konditermeknél a mechanikai munka igen túlnyomó része a generátor meghajtására megy el, egy hagyományos biciklinél meg a bicikli meghajtására (és csak egy kicsi teljesítményt vesz le a dinamó/generátor).
"Hol tudok ilyet venni?
Mármint generátort."
Vehetnél autós-/motorosboltban - de azok általában több ezres percenkénti fordulatszámra vannak optimalizálva, egy átlagos biciklista meg 60-80-as percenkénti fordulatszámra képes:
Esetleg ezen videó konklúziója:
https://www.youtube.com/watch?v=cJ_vDA7xsGs
alapján talán egy alacsony fordulatszámú modell léptetőmotorból tudnál hatékonyabb generátort barkácsolni (azok a motrok nem jók, amik eleve nagy fordulatszámúak és le vannak redukálva valamilyen áttétellel, mert azokat nehéz hajtani)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!