Asszinkron motor forgórész típusok?
Úgy tanultam, hogy van kalickás, és tekercselt (+csúszógyűrű) 3 fázisú aszinkron motor.
A napokban csapágyaztunk egy 11kw os motrot, és ennek a forgórésze tekercselt volt, de nem volt csúszógyűrű benne.
Ez most akkor hogy van? Van egy harmadik fajta?
Mi a félrevezetés?
Amúgy a kalicka is tekercs... 1 menetes tekercsként működik két pálcája ami a végeken össze van kötve.
Lineráis indukciós motorokban is az armatúraként használt cső is egy egymenetes tekercs.
Én azt értem. De ha minden könyvben, Tankönyvben mindenhol ami szembejön veled leírják hogy van a kalickás ami “pálcákból” áll.
Meg van a csúszógyürüs.
És eddig amit láttam motort és cseréltem rengeteget. Kiderül hogy amugy a az összes nem kalickás. Mert hát én arra gondoltam volna ha nincs csiszogyuru kialakítva akkor kalickás.
De akkor miért csuszogyurusnek hivják ha nincs benne.
Akkor lenne az a harmadik kategoria a rövidrezárt tekercselésű.
De mindegy… kösz a segítséget
"Azért ha ez van, akkor ez jó nagy félrevezetés."
A gyakorlatban a használt aszinkron motorok 99.9%-a rövidre zárt forgórészű.
"De akkor miért csuszogyurusnek hivják ha nincs benne."
Lehet hogy volt, csak átalakították, mert már nem azzal szabályozzák.
Jó lenne tudni pontosan milyen motorokról beszélst. Fotó nincs esetleg?
"De akkor miért csuszogyurusnek hivják ha nincs benne."
Ki hívja úgy? Egyébként a csúszógyűrűs megoldást a nagyobb teljesítményű motorok lágyabb indítása, szabályozhatósága indokolta, régen nem voltak ilyen korszerű felvezetők. De ma már vannak ugyebár más lehetőségek is.
"De akkor miért csuszogyurusnek hivják ha nincs benne."
Nem hívják úgy csak azt amelyikben van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!