A 70s évekbeli filmeken miért zöldek a fénycsövek?
"a film miért így reagált rá ha az emberi szem nem is látta zöldnek"
Ebben benne van a válasz is, a film így reagált rá, mert ez a fizikai valóság, az ember meg nem látta zöldnek, mert az agya átkonvertálta a fizikai valóságot. Nem mindig tökéletes ez a konverzió, ezért volt az, hogy a gondolkodás nélkül felhányt fénycsövekkel világított húsboltban nem fogyott a hús, mert gusztustalan színe volt, illetve sokan ráfáztak, hogy fénycsövekkel világított boltban vettek színes ruhát.
Ez a fényképészetben egy alap téma. A filmes világban színszűrőket használtak, a digitális világban meg a fehéregyensúly állítást. Átlagember digitális képein látszik is, hogy nem törődött ezzel, és a képei vagy sárgásak, vagy kékesek, de azért nem törődött ezzel, mert amikor fényképezett, akkor nem látta, mivel az agya korrigált. A profi az úgy kezdi egy adott megvilágításnál, hogy odatesz egy hiteles szürke kártyát, és, hogy úgy mondjam parasztosan, megmondja a fényképezőgépének, látod, ez az igazi fehér/szürke/fekete, és akkor helyesen jelennek meg a színek a fényképen (ma már szintem minden képfeldolgozó szoftver is tudja ezt utólag, ha rá tud a ember a képen mutatni valamire, amiről tudja, hogy fehérnek, stb kell lennie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!