Üdvözletem! Egy 12 vagy 24 Voltos akkumulátorról működteve, meddig lehetséges használni egy fagyasztóládát? A fagyasztó 220V 50Hz-0.8A ; 323kWh/év Egy 12V-220V vagy 24V-220V áramátalakító segítségével történne az áramellátás. Köszönöm! Tünde
1-es vagyok. De a lényeg az, hogy kapacitás az ameróra, tehát Ah. ha az akku 1Ah kapacitású akkor egy fogyasztó, ami 1A áramot vesz föl 1 óra alatt merítené le a minimális feszültségre (akkuja válogatja). Ha a fogyasztó 0.5A-t vesz föl akkor az 1Ah akksi 2 óra alat merülne le. az akkura rá van írva, hogy mittomén 70Ah, ha autóakksiról van szó. ha 70ampert venne föl a hűtőláda akkor egy óra alatt merülne le. de csak 0.8A-t vesz föl, ezért jóval több, 87.5 óra alatt merül majd le.
Ez csak az elmélet, lehet az inverter több áramot vesz föl ahogy merül az akksi, ezt így ezen adatok hiányában nehéz megállapítani.
Viszont ez az akkumulátoros megoldás nem túl takarékos, csak áramszünetre jó. Az akku töltése több energiába kerül, mint amennyit le tud adni.
Például: 10 órán át töltöd az akkut, majd 80 órán keresztül megy a fagyasztó róla az összesen 90 óra több pénzbe fog kerülni, mint 90 órát rendes hálózatról üzemeltetni.
A hűtőd 0,8 ampert vesz fel 230 volton. 24 voltos akkuból az inverter 9,6-szor ekkora áramot venne fel (230/24=9,58) ha 100% hatásfokú lenne. De nem az. 90-al számolva ez az arány már 10,65. Kb. 8,5 Ampert venne fel az inverter az akkuból. Ahhoz hogy az akku leadja azt a kapacitást, ami rá van írva, a kapacitás 1/20 részével lehet terhelni. Másképp fogalmazva a ráírt kapacitás 20 órás kisütésre vonatkozik.
A hűtőd teljesítménye 0,184 kW. Ha a megadott éves fogyasztása 323 kWh, akkor naponta kb. 0,9 kWh-t fogyaszt. Vagyis 24 óra alatt kb. 5 órát működik.
Ha veszel egy 200Ah kapacitású munkaakkumulátort (autóakku nem alkalmas, nagyon hamar tönkremegy), akkor lesz 20 üzemórája a hűtőnek. Ami 4 nap lenne, ha az inverter önmagában is nem fogyasztana valamennyit. De egy 3 és fél napos üzemidővel nyugodtan számolhatsz.
Ha kisebb akkut választasz, akkor nem egyenes arányban fog csökkenni az üzemidő, mert nagy terhelésre az akku nem adja le a teljes kapacitását.
Ha például egy 50 Ah kapacitású akkut használnál, akkor nem lenne 5 üzemórád, csak kb. 3, mert ekkora terhelőáramnál már csak kb. a kapacitása 75%-át tudja.
Miről lenne szó? Hétvégi ház, napelemmel töltött akkura lenne kötve a fagyasztó?
1. Kb egy 120 Ah-ás akkumulátor lenne üzembe helyezve. Az áramátalakítón mit kell keresnem, amiből megtudom, hogy milyen erős kell és hogy mennyi az áramfelvétele?
4. Egy imbiss utánfutóba lesz beépítve. Először agregátorral gondoltuk, de nem hiszem, hogy a tömegben szerencsés, ha hangosan zúg valami. Kb kettő napot kellene neki kibírni úgy, hogy óránként kb. háromszor-négyszer van kinyitva.
Az inverter mindenképpen szinuszos kimenetű legyen. A motorok csak ezt szeretik, a hűtő kompresszora is. Indításkor a motor nagyobb áramot vesz fel, ezt el kell bírnia az inverternek, nem oldhat le a túláramvédelme, egy 1 kW maximális kimenő teljesítményű inverter talán elbírja ezt az áramlökést.
A hűtőd megadott átlagos fogyasztása alapján (0,9 kWh / nap) az inverter veszteségeit is számolva két napra 2 kWh szükséges. 12V 120 Ah ehhez kevés. 24V-os akku (2 db 12V sorba kötve) már elég.
Persze nyerhetsz még pár órát azzal, hogy a telepakolt fagyasztóládát indulás előtt egy nappal bekapcsolod hálózatról, és a legerősebb fokozaton lehűtöd amennyire csak lehet. Ha nincs teljesen tele, akkor a maradék helyre tegyél be jégakkut, hogy kinyitáskor minél kevesebb helye legyen bejutni a kinti meleg levegőnek.
Ha így egy kicsit túlhűtötted, és inverteres üzemre átálláskor visszaállítod valami alacsonyabb fokozatra, akkor az első pár óra alatt nem fog bekapcsolni, lehet hogy a második nap végén pont ez a pár óra fog jól jönni.
Ha a tetőn elfér még 24 voltos legalább 100 wattos napelem, akkor valamennyi visszatöltés is elképzelhető, bár ebben a kókadt őszi napsütésben túl sokat nem kell tőle várni.
Még mielőtt elolvastam volna a válaszokat, számolgattam és szinte pont ugyanaz jött ki mint 4-nek. Csak én kicsit jobban kerekítettem., 1kWh/nap és 1A és hasonlók.
Szóval a 120Ah-s akksival elmenne 1-1,5 napot talán. De az akksit nagyon kell figyelni, nehogy mélykisülésbe vigyétek. Utána már csak macskát hajigálni lesz jó. Az autóba való indítóakku nagyon nem szereti a lemerítést.
Fagyasszátok le a ládát és ami benne lesz hálózatról. Minél jobban pakoljátok meg, minden teret toltsetek ki ásványvizes palackokkal, jégakkukkal, hogy minél nagyobb fagyott tömeg legyen. Annál később fog felolvadni, annál kevesebbet kell járatni. Plusz tegyetek a fagyasztott cuccokra felülről - az ajtó alá - hungarocelt, vagy valami lepedőt, hogy minél kevesebb hideg távozzon el amig benyúltok valamiért. És természetesen legyen átgondolva a pakolás! Ne az legyen legalul ami először kell, hanem szépen sorban, hogy csak 2-3 másodpercre kelljen kinyitni a ládát.
Az inverteren azokat az értékeket keresd amit már leírtál a kérdésben! 12/230V, és 0,8A felett legyen a terhelhetősége. Ha wattban van megadva, akkor 500W alatti ne legyen.
Egyébként lehet kapni kis pici aggregátorokat amik nagyon halkak. És egy 20 méteres hosszabbító csodákat tud tenni ha elviszed az aggregátort messze a bokrok mögő, hogy ott börrögjön. Horgászoknál sokszor látom ezt....
Ha tudtok szerezni mégegy akkut, akkor azt rá lehet kötni később amikor az első már lemerült.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!