3000 Watt motor 12A 12v akkumulátor 200ah 1000a és ezkb bírja 8 órát mennyi akkumulátor kell?
Na akkor írd le lassabban a kérdést, mert ez így egy katyvasz...
Milyen motorról van szó? Egyenáramú? Váltóáramú és hány fáziu? Mekkora áramot fog felvenni, mit kell vele hajtatni?
A mértékegységeket normálisan írd le a 'kis a' például nem jelent semmit.
3kW-hoz 12V-on kéne 250A... Sorosan is kéne kötni az akksikat. 72V vagy 96V-ra. Az is 30-40A.
Ekkora terheléshez valószünileg sokkal olcsóbb lenne egy aggregátor.
Ettól jobb megfogalmazást ne várj tőle, csodálom hogy ezt le tudta írni.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__10..
https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__egyeb-kerde..
Hidd el, ez nem kritizálás.
Annyi akku kellene neked, mint amennyi a Tesla-ban van.
Ha esetleg pontosabban körülírnád, hogy mit szeretnél megvalósítani, mondjuk akkus rönkhasogató, vagy ilyesmi, akkor könnyebb lenne a segítség.
De amit lekommunikálsz írásban, abból rajtad kívül nem tudja senki hogy miről van szó, és attól tartunk hogy te sem vagy egészen tisztában a lehetőségekkel.
No akkor nagyvonalakban:
1. Jó lenne tudni, hogy ez a motor egy- vagy 3 fázisú?
2. Jó lenne tudni a maximális áramot. Mert hiába 3000 W-os (13 A) a motor, ha hirtelen akár 18 A-t is felvehet (példának okáért: [link] ) - azt az inverternek, illetve ebből következőleg az akkumulátornak el kell viselnie.
3. 230 V-os motorról írtál - tehát akkor váltakozó feszültség. Ehhez mindenképpen kellene egy szinuszos (nem trapézos, módosított, szinuszos, azzal nem fog kielégítendően működni!) inverter - például egy fázisú motor esetén valami ilyesmi:
kellene.
Mivel az inverternek van vesztesége, ebből következőleg nagyobb terhelésre kell méretezni az akkumulátorokat. Ha 80%-os hatásfokkal számolunk, akkor az akkumulátor oldalon 3000 W / 0,8 = 3750 W teljesítményfelvétellel számolhatunk. Kerekítsük a biztonság kedvéért 4000 W-ra.
Vagyis folyamatos 4000 W / 12 V = 333 A áramfelvétel, ami 8 óra alatt: 333 A * 8 h = 2666 Ah kapacitást jelent - kerekítve 2700 Ah.
És mivel folyamatos terhelésről van szó, ezért munkaakkumulátor kell, nem felel meg az autók indítóakkumulátora.
Egy ilyesmiből:
az előzőek alapján 12 feltöltött darab kellene párhuzamosan kötve. Ez - az inverterrel együtt - brutális összeg.
Egy aggregátorral tényleg jobban járnál.
HA!!! minden átalakítás 100%-os (de ilyen nincs, és még sok minden el van hanyagolva, még az általam tanultak cosfi stb.is félrerakva), akkor a 3000W 12V-on 250A, akkor az 8 órára: 2000Ah.
Az általad emlegetett akkuból kell 10db.
Na azt, hogy már ne hanyagoljunk el minden ismert beépítendő elemet a tulajdonságaival, akkor a hótt minimum 15db.
És ha ezek autóakkuk, amik nagyon morcosak a teljes lemerítésre/töltésre, akkor nagyon rövid életűek lesznek. Munkaakku kell oda, de nem adnék Neked árajánlatot, ugyanez igaz a min. 6kW-os, 230V-os 50Hz inverterre.
Annak meg, miután villanymotort "kergetne", sinusosnak kéne lenni, ami árban többszöröse a "simának"..
Fejtsem ki jobban?
Egy 200Ah-s akksi 80-100 ezer forint kb és 55kg
vagyia 800k-1milla pénz és egy kisteherautó kell hozzá hogy kividd a helyszínre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!