AC motor túlterhelése?
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, ha mondjuk lenne egy 400v 50kw teljesítményű AC motor, pl. egy elektromos autóból, és csak az áramot növelném, mondjuk duplájára (nem folyamatosan 100kw, hanem mondjuk 20 másodpercre), akkor mi történne? Mivel csak áramot növelek azt gondolnám, hogy a hőmérséklet növekedne, szóval egy folyadékhűtéses motorban elég lenne a hűtőrendszert fejleszteni (nagyobb radiátor, erősebb pumpa, stb.), vagy ilyenkor már a belsejében égnének el a vezetékek?
Bocs, ha valami butaságot írtam, nem vagyok annyira benne a dologban, csak elgondolkoztam ezen.
A válaszokat előre is köszönöm!
A kérdésed alapján nagyjából esélytelen a dolog.
Az EV hajtása inverterrel működik, ott minden kontrollálva van. Nem tudsz csak úgy belenyúlni. Ha mégis tudnál, az inverternek is el kellene viselni a nagyobb terhet, amire nincs valós garancia. Szóval itt nem csak a motor a probléma.
"Mivel csak áramot növelek"
Ezt hogyan csinálnád? Illetve mit is jelent a CSAK áramot?
Tehát minden más maradna változatlan (a motor terhelése, feszültsége, és a frekvencia)?
#3 -> Bocsi, arra gondoltam hogy nem feszültséget növelek, hanem áramot, ha példát kellene mondanom, akkor mondjuk egy 1 tonnás autó gyorsítása álló helyzetből.
#4 -> Véleményem szerint ez nem teljesen igaz, pont az autóiparban fognak vissza motorokat, hogy azokat később jobbrahangolva vagy egy drágább modellbe tegyék nagyobb teljesítménnyel, vagy jövőben frissítéskor értékesítsék. A Prius inverter dobozkája is azért olyan elterjedt az EV építők körében, mert megölhetetlen és sokkal nagyobb teljesítményt képes leadni, mint amit gyárilag tesz. Persze ez nem szabályszerű, elektromos motorokról pedig fogalmam sincs, hogy mit bírnak, ezért is a kérdés.
Nem hiszem, hogy olyan sok tartalék lenne bennük.
A szigetelőanyagokat 150 éve a meleg teszi tönkre, méghozzá jól követhető összefüggésekkel, így az, hogy elbír kétszer vagy tízszer egy nagyobb (nem tízszer, hanem másfélszer, stb) igénybevételt, az nem jelenti az azonnali tönkremenést, hanem az élettartam csökkenését.
Alapvetéseket kell tisztázni. Rávezetés:
I (áram Amper) = U (feszültség Volt) / R (ellenállás Ohm - motor ellenállása)
Azaz ha egy adott ellenállású fogyasztóra feszültséget kapcsolsz, az áramfelvétele a képlet alapján számítható érték lesz (ideális esetben).
P (teljesítmény Watt) = U (feszültség Volt) * I (áram Amper)
Az első képletben van egy állandó, a motor ellenállása. Hogy az áram változon, mit és hogyan tudsz befolyásolni, hogy a második képletben a P nagyobb legyen?
#6 -> Akkor egy inverter nem tud pl. a motorba nyomni 400V 125A helyett 400V 250A -t? Mármint simán lehet, hogy rosszul tudom, ez esetben javíts ki kérlek.
#7 -> Ebbe nem gondoltam bele, köszönöm a választ!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!