Lehetséges-e 1:1 arányú világtérképet készíteni egy játékban?
Programozóként mondom (úgy hogy több 3D játék van mögöttem) hogy abszolút lehetséges ha mondjuk azt nem nézzük hogy hogyan akarja valaki lemodellezni/beszkennelni az egész világot.
Nem fagyna le, bármelyik i5-ös cpu-s, gtx960 feletti gpu-s gép tudná futtatni full hd-n, annyi hogy pl 1x1 km² szektorokra lenne osztva és csak a környezőket töltené be egyszerre.
flight simulatornál egész jól sikerült
de minek? mit csinálnál egy ilyen játékkal?
valós idejű konténerhajó szimulátor? Elég nehéz lesz 3 hétig ülni a monitor előtt napi 24 órát mire a vizen kívül látsz majd valamit! :)
Elméletileg igen.
Nem kell egyszerre az egésznek a működését szimulálni, bőven elég azokat a részeket, ahol az esemény épp zajlik. (Meg eltárolni egy-két egyéb lényeges adatot az éppen nem aktív területekről.)
A nagyobb kérdés, hogy magát a világtérképet honnan veszed? Offline vagy online? Mert utóbbi eléggé macerás lenne, honnan szereznél egy pontos utcatérképet a világ minden településéről? Az online megoldáshoz meg állandóan kell egy kiszolgáló, amiből az adatokat ki tudod olvasni. (Bár ez is megoldható, csak mondjuk net nélkül nem fog működni a programod.)
Ha olyasmire gondoltál, hogy pl. egyszerre játszódnának események az egész világban, és valóban le kellene renderelni azokat a részeket is (nem elég csak az esemény matematikai szimulációja), mert pl. MMO a játék, és minden területen elképzelhető, hogy van játékos, elméletben az is megoldható, csak baromira erős szerverpark kell hozzá.
Egyébként szerintem az kifejezetten jó dolog, ha ötletelgetsz, még akkor is, ha adott esetben az ötlet nehezen megvalósítható, vagy előnytelen. Én azt mondom, hogy ha érdekel, érdemes lenne elkezdened fejleszteni. Hiú ábrándokat azért ne kergess, nem valószínű, hogy te fogod megírni azt a játékot, ami majd a lazán legyűri a leendő GTA 6-ot is, de akár még indie fejlesztőként simán befuthatsz egy idő után. Vagy ha másért nem is: szórakozásnak sem utolsó a fejlesztés.
Lehet, hogy eltérek a szinte már kőbe vésett szokásoktól és javaslatoktól, de talán nem is a mély alapoktól kellene elkezdened programozni. Javaslom, hogy kóstolj bele a Unitybe, ezernyi videó van róla Youtube-on, az eleje nem is igazán lesz programozás, és mégis hamar látványos dolgokat lehet benne alkotni. Aztán persze idővel a programozást is el lehet sajátítani hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!