Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Vertek már át titeket internet...

Vertek már át titeket internetes üzletelésnél jófogáson stb?

Figyelt kérdés
Mi történt pontosan?

2021. ápr. 27. 14:01
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Nem mentem bele, mert gyanús volt, pedig akkor még nem is hallottam B Normann-ról
2021. máj. 7. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
100%
Jófogáson igen, vaterán még sosem. Ott az értékelési rendszer miatt megelőzhetőek a dolgok, hát nem is vásárolok olyantól, akinek rossz az értékelése.
2021. máj. 19. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 A kérdező kommentje:
És mi történt, mennyivel károsítottak meg?
2021. máj. 20. 08:31
 14/20 anonim ***** válasza:

Jófogáson vettem volna valamit. Minden úgy tűnt, hogy oké, az ár sem volt gyanúsan alacsony, a termék képekre nem volt más képtalálat (igaz, ez a képek módosításával kijátszható).

Az eladó előre utalással volt hajlandó eladni, mert volt már, hogy becsapták, elküldte a termékét utánvéttel és nem vették át. Írtam, hogy jó, akkor arról lehet szó, hogy elutalom csak a feladás költségét, a termék árat viszont utánvéttel fizetném. Mivel a termék 30 kg súlyú volt, ezért 5000 forint volt ez a költség a kalkulátor szerint (nyilván nem tegnap történt, azóta emelkedtek az árak).

Azonnal belement a dologba. Átutaltam az 5000-et, jelzett, hogy megjött az utalás és feladja a terméket.

Vártam, 3 nap után ráírtam, hogy még semmi. Írta, hogy közbejött valami, de aznap feladja. Egy hét után sem jött meg semmi. Írtam neki, de nem válaszolt.

Tudtam, hogy be**optam egy ennyire átlátszó csalást.

Azért csak megírtam neki, hogy utalja vissza az 5000-et, mert van egy olyan gyanúm, hogy csalás áldozata lettem.

Egy hónap múlva válaszolt, hogy ő nem csaló, hanem kórházban volt és inkább visszautalja a pénzt. Soha nem utalta vissza. A rendőrségre nem mentem el bejelenteni, mert 5000 forintra úgyis sz**nak és én sem akartam ennyi pénzért pazarolni még az időmet is. Ha elég dörzsölt, akkor úgyis más nevén van a bankszámla, például fizethetett valamit egy nincstelen kisebbséginek, hogy a nevében nyithassa a számlát és igényelhessen kártyát.

Most azt gondolom, hogy legalább olcsón megúsztam, mert ha nagyobb balek lennék, akkor elutaltam volna a teljes vételárat és azzal többet buktam volna.

Nem hiába írják majdnem minden apróhirdetési portálon, hogy ne utalj előre és inkább vedd mástól.

2021. aug. 21. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

14-es, minimum 2 éve " tépem a szám" itt, a Gyakorin és mindenféle más fórumon, hogy csak értékeléssel rendelkező eladós oldalon vagy megbízható webáruházban vásároljanak az emberek, mégis mindig nagyon sokan beleesnek a "csapdába".

Valaki írta itt, hogy "védem a Vaterát"... Igen, ugyanis ott van egy Biztonságos Vásárlás Program (BVP), ami azt jelenti, hogy bizonyos lépések megtétele után - ha tényleg átvágta az eladó - akkor megkapja az átutalt összeget.


Te meg akár 6 ezer ft-ra is tehettél volna feljelentést, mert ha sok embert átvág, akkor összeadódik és együttesen kezelik, s akkor már komolyabban foglalkoznak vele.

2021. aug. 21. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

15, én írtam a 14-es választ. Így van, ahogy írod, viszont az értékelős rendszernek is van hátránya:

1. Bünteti az újakat, akiknek még semmilyen értékelése nincs (ezért bizalom sem az irányukban).

2. Az értékelések is hamisíthatók, kijátszhatók (még az Amazon, Ebay, Aliexpress is tele van ilyenekkel).

Ha ezeket a hátrányokat kiküszöbölik, akkor jó a pontrendszer.

Lehetne például törvénnyel tiltani, hogy valaki úgy kérje el az ellenértékét valaminek, hogy az ügylet tárgyát még fel sem adták postán, vagy a futárszolgálatnál. Mert jelenleg egy előre utaló vevő dupla kockázatot vállal (1.Nem kap semmit. 2.Kap valamit, de nem azt, amit várt.).

A hirdetőoldalaknak használniuk kellene az eladó regisztrációjakor egy olyan módszert, amely egyértelművé teszi, hogy az eladó tényleg az a személy, akinek mondja magát és a bankszámlaszám, vagy alternatív fizetési fiók használatához tényleg az ő személye jogosult.


Nagyjából a fogyasztóvédelemnek is azt kellene csinálnia, amit ez a Vaterás BVP program (de ugyebár a fogyasztóvédelem sz**art sem ér, akinek volt már jogos panaszos ügye, az tudja).

2021. aug. 21. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

"Lehetne például törvénnyel tiltani, hogy valaki úgy kérje el az ellenértékét valaminek, hogy az ügylet tárgyát még fel sem adták postán, vagy a futárszolgálatnál."


No, hát ne haragudj, de ez elég irreális elképzelés. Azt hiszed, ha nem utalsz előre, akkor nem tud átvágni az eladó? Hiszen a futár nem fogja megvárni, amíg kibontod a csomagot és leellenőrzöd, hogy nem tégla van-e a csomagban, működik-e az adott telefon, műszaki cucc, a könyvben nem üres lapok vannak, stb.

Épp ezért az utánvét sem véd meg semmitől sem.

és épp ezért találom jónak a Biztonságos Vásárlás programot, mert ott bizonyos szinten védve van a vevő. Jó, egy 2 milliós vásárlásnál ott sincs, de annál már indokolt a személyes átvétel :-)

2021. aug. 21. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

17-es, így van, ezt írtam én is, hogy az is kockázat, ha nem a megvett tárgyat küldi, hanem csak egy nehezéket.

Az még mindig eltűntet legalább egy kockázati tényezőt, ha senki nem utal előre.


Ahogy írod, úgy lehet megoldani a termék megérkeztének biztosra vételét, ha a címzett gyorsan, még a futár jelenlétében ki tudja bontani a csomagot.

A csomag kibontása 1-2 perc. Érthető, a futár siet, erre nincs ideje. Ha rendes, akkor mégis belemegy, ez növeli a bizalmat a futárcég iránt, ha partner ebben.


Ha a vevő elég rafinált, akkor kérhet extra fotókat a termékről, mellé tett cetlivel, rajta a felhasználónevével. Ezzel már meggyőződhet arról, hogy a termék legalább létezik az eladónál (ez még nem jelenti azt, hogy el is küldi, vagy hogy működik, de kérhet videót is a működéséről).

A csomag átvételét és kibontását videóra veszi (telefon kéznél van) és ha nem az van a dobozban, amit rendelt, ott lesz az unboxing a felvételen, bizonyítékként.


Egy érdekes kérdés a Vatera BVP-vel kapcsolatban.

Ha megfordítjuk a dolgot: Mi történik akkor, ha tényleg a vevő csal és azt állítja, hogy a termék helyett fél kiló téglát kapott? Mert előfordulhat. Hogyan dönti el a Vatera embere nem egyértelmű esetekben, hogy ki hazudik? Azt írják, hogy ha nem sikerül dűlőre jutni, akkor a Vatera fizet a vevőnek. Ezt kihasználhatja a vevő, ha egy csaló.

2021. aug. 21. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

Igen, kihasználhatja, egyszer.. vagy 2x... de ha mindig csak épp az az egy vevő ját pórul az eladóknál, akkor azért azt gyorsan kiszűri a Vatera :-)


Futár, csomagbontás: ugye azt magad sem gondolod komolyan, hogy a futár ott fog állni, amíg kipróbálom, hogy a neten megvett telefon minden funkciója működik-e, hogy a centrifuga tényleg dolgozik-e, stb.

ÉS HA NEM? akkor mi van? A FUTÁR CSAK KÉZBESÍT, nem fogja a bontott csomagot visszavinni, hogy útközben még kihulljon belőle ez-az, s azért meg Ő legyen a felelős anyagilag. Videót meg hiába kér a működésről, ha mire odaér a termék, már nem jó... (postai szállítás alatt is tönkre tud menni)


Csomagbontás... ugyan már, az nem bizonyíték, hogy kibontom a csomagot és levideózom - bármikor visszacsomagolhatom ugyanúgy. Vagy a futár is adja arcát a dologhoz? :-)


NEM. Az internetes kereskedelem alapja a bizalom, amit vagy szájhagyomány vagy értékelések által lehet megteremteni. Nem kell olyan helyen vásárolni, ahol nincs lecsekkolva az eladó vagy nem megbízható webáruház: pl. csak egy email cím van megadva kontaknak.

2021. aug. 22. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

Ne is haragudj, de végig olvasod, amit a másik ír? :)

Mert a futár előtt csomagkibontásnál azt is megjegyeztem, hogy tudom, nem szívesen várnak. Pontosan ezt írtam:

"A csomag kibontása 1-2 perc. Érthető, a futár siet, erre nincs ideje. Ha rendes, akkor mégis belemegy, ez növeli a bizalmat a futárcég iránt, ha partner ebben."

Ez nem új ötlet.

Ha egy futárcég azzal hirdetné magát, hogy az ő futárjaik megvárják ezt a pár percet ha kéred, akkor egyre több ember szívesebben szállíttatna velük, mint mással. Ez egy piaci rés.


Ha a futár nem vár, akkor mi más lehetőség van a bizonyításra szerinted, mint hogy videózol? Nem kell a futár arcát lefilmezni. Sokszor még az átvételt sem szükséges.

Webshopból rendelt terméknél volt már vitás ügyem, amit videóval bizonyítottam. Akkor az átvételt nem vettem fel, de a kicsomagolást igen és milyen jól tettem. Sérült volt a termék. A videón rajta volt, hogy mi volt a sérülés. Ennek segítségével sikerült rendezni az ügyet.


De nem bízunk a másikban (ne is), te sem, mert te is inkább a pontrendszerben bízol. Annak leírtam a hátrányait (könnyen hamisíthatók a pozitív pontok és értékelések hiányában hátrányba kerülnek az újak).

Abban egyetértünk, hogy a pontrendszert több más azonosítási, hitelesítési módszerrel együtt kellene alkalmazni.


Ha azzal a tanáccsal van problémád, hogy "Ne utalj előre!", azt írd le nyugodtan és akkor nem vitázunk felesleges dolgokon.

A Vateráról sem kell engem győzködni, mert így sem, úgy sem használom (7 éve vettem Vaterán egyvalamit, mert máshol nem találtam).

Ahogy a jófogást sem nagyon, eddig két dolgot vettem ott, ezek közül egy volt átverés, amit leírtam, illetve egy valamit adtam el ott. Azóta sem használom.

Használt dolgaim eladására a prohardver-hardveraprót használom (pár évente 1-2 dolgot adok el, utánvéttel), de ott is van pontrendszer, ennek ellenére ki van téve a figyelmeztetés, hogy ne utalj előre.

2021. aug. 22. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!