Mennyi idő alatt kel megcsinálni egy terméket ha garanciás?
HA egy termék elromlik, ami ég garanciás, akkor maximum mennyi napja van az adott üzletnek/szerviznek megcsinálni, cserélni azt?
Illetve ha ezen túlmennek, mit lehet tenni?
Most van folyamatban a fogyasztóvédelmi törvény módosítása.
Eddig az volt benne, hogy a szerviznek "törekednie kell" a 30 napon belüli javításra. És ezt akarják kicsit konkretizálni, mert az hogy "törekedés" elég nehezen definiálható... Magyarul: erre hivatkozva végeláthatatlanságig húzhatják az időt, hogy de hát ők törekedtek, de a szállító, meg a mittomén... kifogáshegyek.
Na itt van egy cikk erről!
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár közölte, hogy a hatályos rendelkezés szerint “a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy a cserét legfeljebb 15 napon belül elvégezze”.
Ezt is egyértelműsítik azzal, hogy ha 15 napon belül nem javítható a termék, akkor erről tájékoztatni kell a fogyasztót. Ha három javítás után negyedik alkalommal ismét meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, akkor a vállalkozás köteles lesz cserélni azt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!