A vasúti berendezések befolyásolhatják a különböző elektronikai eszközök működését?
A vasúti berendezések alatt a fényjelzőket, vasúti sorompó szerkezeti elemei, felsővezeték és egyéb hasonló dolgok.
Elektronikai eszközök befolyásolása alatt pedig bármi olyan dolgot értek, ami rendellenes.
Pl.: Képernyővel kapcsolatos problémák, rádió hangja változik, fényképezőgép,kamera nem jó képet/videót csinál, ilyesmi
Igen!
De! Komoly szabványoknak kell megfelelnie minden berendezésnek! És természetesen minden mozdonynak is! Ezeket a méréseket műtanrendőri vizsgálatokon végzik el és az üzembehelyezésről, forgalomba helyezésről csak akkor lehet szó ha a szabványokban megadott értékeken belül teljesítenek a berendezések, járművek.
(A MÁV V63 (VM15) mozdony híresen rossz ezért még Franciaországba is kivitték zavartatás mérésre :D )
visszatérve a kérdésre befolyásolhatja az eszközeidet, de oly mértékben, hogy azt te laikusként ne vedd észre, csak műszerrel. Ugyanez a zavartatás érvényes természetesen minden más tömegközlekedési eszközre is - hév, villamos, metró, troli, stb. Meg minden ipari üzemre is - aluminium kohó például :D
"aminek semmi köze a lakossági áramhoz ami a házadba jön be."
szerinted honnan vannak leakasztva az alállomások? nem gondolod, hogy külön Paksról kiépítenek egy rendszert csak a vonatoknak? :D ugyanonnan vannak megtáplálva ahonnan a te telefontöltőd is!
"A rádiós kommunikációs berendezések pedig messze vannak a rádió- és tévéadás frekvenciájától. "
Hát annyira nem, de nem írom le a konkrét frekiket mert nem akarok magamnak problémát okozni...
#2 az nyilván okozhat némi zavart, ha elmegy előtted a vonat, az a nagy fém doboz tud árnyékolni. De ez a hullámterjedés velejárója.
Természetesen ugyan onnan veszik az áramot, az országos elosztóból. De onnan külön hálózatra megy a lakossági 220 és az ipari áram. Megnézném, hogy egy mozdony hogyan indul el 220-ról, de javíts ki ha tévedek és tényleg arról indul.
nem csak a "doboz" tud árnyékolni, komoly elektromágneses terek tudnak megjelenni hiszen a vontatómotorok és a simító-folytó tekercsek és egyéb vezetők tudnak mágneses mezőt produkálni.
Például egy nagy állomáson sok-sok felsővezeték van ami komoly térerőt tud adni....
Természetesen nem "220-ról" indulnak a gépek
Az alállomások a 120 kV-os hálózatra vannak kötve amiből előállítják a vontatáshoz szükséges 25 kV-os festülrséget. De nincs külön rendszer az erőművektől kiépítve, ugyanarra vannak kötve mint ahonnan a lakosság is kapja a "kakaót"
Ne okoskodj 3-as, ugyanarról a hálózatról lesz a vasútnak 25 kV, mint a lakosságnak 10kV, amit a helyi "sarki oszlopon" lévő trafók alakítanak 3x230 V feszültségre. Nincs külön hálózat a vasútnak, mint a 16 2/3 Hz frekvenciájú rendszereknek.
A vasúti rádiózás és a földfelszíni TV adás pedig elég közel vannak egymáshoz, még az analóg TV adás megszűnése után is.
a taxisok is és a rádióamatőrök is, meg még ki tudja kik ugyanabban a 160 Mhz-es sávban forgalmaznak mint a vasút.
meg a 460-as vonali és tolatórádió körzetek sem állnak távol más használt frekiktől.
bammeg leírtam a fojtót ly-al... :D
jah a 6. Starotpramen után már nem vagyok beszámítható... kellene hozzá szednem xanaxot is :D
Igazság szerint, aki a 220 V-ot leírja, azonnal elveszti a jogosultságát a szakmai témákba való beleszólásba.
Értsd: onnan kezdve nem komolyan vehető az ember.
Mellesleg ez az "ipari áram" is vicces dolog.
Régen ipari áramnak mondta a köznyelv, amikor valakinek bevezették a három fázist, amivel azután lehetett a műhelyben is "iparkodni".
Ma már ezt nem így mondják, az ipari áram pedig úgy különösebben nem jelent semmit szakmailag, de soha nem is jelentett szerintem.
Értem ezalatt, hogy nem tanították sehol: az ipari áram másképp ráz vagy ilyesmi.
Szerintem a fényjelzők, sorompó kevésbé, de a felsővezeték nagyobb zavart okozhat. 2-es jól leírta. A V63 zavartatása eléggé nagy, ezt én is olvastam, emlékeim szerint az egyiket Hollandiába (de lehet, hogy Franciaország volt) vitték ki, hogy ott méréseket végezzenek vele.
1985-ben az ELMŰ-nél voltam gyakorlaton. Egyszer Dunakeszin a vasúti felsővezetékhez közel eső, azzal párhuzamosan futó 0,4 kV-os szabadvezetékhálózat egy szakaszán végeztünk zavartatás mérést. Az a baj már régen volt, részletekre nem emlékszem, csak annyi maradt meg, hogy a 0,4 kV-os hálózaton jól mérhető nagyságú feszültség (talán 10 V nagyságrendű, de nem biztos) keletkezett. Nagysága a vasúti közlekedéstől függően változó volt.
Szervizmérnök úr jól írta: már elég régen nem 220 V, hanem 230 V.
Vannak olyan mozdonyok is, amelyek villamos szempontból nem okoznak zavartatást, például a 424-es. Ja tényleg, de az gőzmozdony... és mennyivel szebb, mint a maiak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!