12 v-os cellazárlatos akkumulátor esetén használható e a beindításhoz a gyorsindító, bikázó?
Ez úgy szokott működni, hogy a hat cellából egy elkezd átvezetni, önmagát lemeríteni, elektrolitot elfőzni, a cella alján összegyűlt üledék miatt általában.
Majd egyre gyorsuló ütemben lepusztul és indításra alkalmatlan lesz.
Tehát nem az egész akku zárlatos, csak egy cella, az is kezdetben csak részlegesen vezet át.
Amikor én így jártam, végén már csak úgy tudtam elindulni az utolsó útjára (egy akkus üzlethez), hogy egy erősebb orosz töltővel megbikáztam gyakorlatilag. De ki volt próbálva, hogy ekkor leállítva már nem bírt önerőből ismét indítani.
Ilyenkor már részletkérdés, hogy az amúgy jó 5 db cellát durván túltöltöttem, hiszen úgyis vége az akkunak.
Tehát igen, működik a dolog, a háttérmagyarázatot csak azért fűztem hozzá, hogy az esetleges támadásokat megpróbáljam kivédeni, ha valaki nem hinné el.
Igen, a csökkent feszültség is egyik ismertetőjele a tipikus "csak egy cella" problémának, meg a többi gond is.
Zsebbikát nem jó kínozni ilyennel, de nem zárom ki, hogy kisebb benzines motort bepöccint éppen.
Mivel ezek 3S Li-po akkut tartalmaznak, feltöltve 12,6 V-t ad ki, ami még nem hoz létre túl sok töltőáramot egy ilyen hibás akkuban, amiről szó van.
Tehát szerintem / elvileg attól még nem fog különösebben terhelődni, amikor ráakasztod.
Utána az indítások számára, illetve időtartamára ugyanaz vonatkozik, ami egyébként is elő van írva a zsebbika utasításában. Védelem szempontjából ezeknél többféle lehetőség van, amelyik csak kimeneti diódával védett, azt túl lehet terhelni (melegíteni), ha túl sokat indítózol, tehát a hőfokra nem árt figyelni.
A dióda megvédi a Li-po akkut a túlfeszültségtől, hogy a már beindult generátor ne tudjon rá visszatölteni.
De van olyan zsebbika, amiben MOSFET-kapcsoló vagy mágneskapcsolós védelem van, azt már nehezebb kinyírni, mert a hőmérsékletet figyelve lekapcsolja magát.
Hogy nem jó kínozni, azt arra értettem egyébként, hogy ezek jobban "szeretik", amikor az áram egy része az autóakkuból származik, ez meg csak rásegít, az áram másik hányadával.
Eleve egy jó akku jobban hasznosítja azt a kis áramot is, ami elkezdi tölteni, már a rákötés pillanatától kezdve.
Ehhez a töltésszabályzót kell ellenőrizni. Az akkun mérve, pörgő motornál ne legyen 14,4 V felett a feszültség, inkább alatta.
Ugyanis 25 °C felett csökken a feszültségtűrés, noha az akkuk kalciumadaléka viszont javít ezen.
Alapjáraton lejjebb eshet a feszültség, ez természetes. Fogyasztók (izzók stb.) ne legyenek bekapcsolva a mérésnél.
Magam két esetben találkoztam ilyen akkuhalállal, de mindkettő 10 éves körüli volt, kiszolgálta az idejét.
Arra már gondolni sem merek, mit bírhatott, a 90-es években vásárolt első (használt) autómban volt egy öreg akku, szurokkal kiöntött tetejű Perion. Az nem csak 10 évet ment, többször nullára is lett merítve, kezdetben a szabályzója is rendetlenkedett, túl is töltött néha. Mégis rendesen végezte a dolgát. Úgy adtam tovább a következő tulajnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!