Mitől tud zárlat keletkezni egy motoron belül?
Nem csak zárlat vághatja le a biztosítékot, hanem a fogyasztás. Elképzelhető, hogy szorul, vagy vastagabb lett a tekercs anyaga. Maga a tekercs egy zárlat, így "kisípolásnál" minden szemközti érintkező sípol és 2-8 ohm közötti értéket mutat.
Javasolnék egy kisebb feszültséget, amin épp csak elindul és ott ahol megáll vagy megtorpan, az a tekercs lehet hibás. Ha nincs ilyen, akkor pedig szimplán meg kell mérni, hogy valójában mennyit fogyaszt és mennyi lenne a hivatalos érték.
Mr. V.!
Én úgy vettem ki a kérdés leírásából, hogy testzárlatos.
Az általad javasolt próbákból ez esetben nem nagyon fog kiderülni semmi.
Kérdezőnek:
Zárlatos tud lenni pl. hibás, nem megfelelő tekercselés miatt.
Esetleg sérült a huzal zománc szigetelése tekercseléskor vagy nem megfelelő menetszámmal tekerték.
Vagy rosszul lett bekötve. Ok hogy színt a színhez, de ki tudja mennyire figyelt oda a tekercselő arra hogy az újratekeréskor ugyanazokat a színeket használja.
Hozzánk a szivárvány minden színével kivezetett tekercselt motorok érkeznek (van amelyiknél zöld-sárga vezetékek vannak pl).
Aztán lehet zárlat még attól hogy egyszerűen leég. Nem tud forogni, túlmelegszik.
Víztől, egyéb maró hatású folyadékoktól.
Lehet zárlatos egy motor attól is, hogy a csapágy szétesik (pl. a csapágykosár kifejezetten szeret beleállni a tekercsfejbe).
Esetleg összeszereléskor megsérült a tekercselés, stb.
hát ha mondjuk a vastagabb lett a tekercs akkor se zabálhatna be 20 ampert (gondolom én :D), az ikertesója legnagyobb fokozaton evett meg 4 ampert.
értem, hogy lehet, hogy nem ugyanazokat a színeket használja fel
véletlen nyomtam komment elküldést , még folytatom :D
szóval, értem, hogy lehet, hogy nem ugyanazokat a színeket használja fel de és én nem próbáltam le, mert bíztam benne, hogy ő lepróbálta és ugyanúgy kötötte vissza (tudom itt már nagyon sok az és), de ha mondjuk szar lenne a tekercselés, akkor nem is kellett volna elindulnia a motornak, vagy ezt rosszul gondolom? mert gond nélkül ment mikor elindítottuk
Ha nem volt rendellenes melegedés, illetve áramfelvétel, akkor valószínűsíthető, hogy valami hibát vétettek tekercseléskor, amire minden rendes szakember garanciát vállal, illetve jogszabály is kötelezi rá.
Milyen motorkonstrukció ez egyébként?
Kalickás aszinkron, illetve azon belül?
"de ha mondjuk szar lenne a tekercselés, akkor nem is kellett volna elindulnia a motornak, vagy ezt rosszul gondolom?"
Ez nagyban függ attól mekkora hibát vétett.
Pl. ha eltért a menetszámtól (kevesebbet tekert rá) akkor simán elindulhat és üzemelhet egy darabig, de nagyobb lesz az áramfelvétele és melegszik, majd idővel leég. Ez pl. nem azonnal történik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!