Folyamatosan tölt az akkutöltő, de nem tölti fel teljesen az aksit. Már 2 napja rajta van az okos töltő, folyamatosan tölti (charging), de egyszerűen nem tölti fel teljesen. Mi lehet a probléma?
Több akkumulátor is van itthon. Mikor fel tölti az akkumulátort, átvált (Full) ezzel jelzi a töltő, hogy fel van töltve. Akkumulátor: Bosch Bosch S3 12V 70Ah 640A Jobb+ Akkutöltő: Bottari "Smart-BC" akkumulátor töltő,6V-0,8A / 12V-3,8A
Akkutöltő hibátlannak bizonyult, ugyanis töltöttem vele több akkumulátort.
Azért a 3,8A alig több mint a kapacitás 1/20-ad része. Ennél azért többel illik tölteni, hogy el tudja érni a 13,9 voltot (vagy 14,2-t, melyik töltő hol kapcsol ki...)
A C/10 itt jön be, annál k e v e s e b b e l nem nagyon érdemes ólomakkut tölteni.
# 3
Azért nem kellene mindenbe beleszólni, amiről lövésed sincs. Ilyen például a smart töltők működése is.
Az említett 3,8/0,8 A-os, kijelző nélküli típust sok néven gyártják, az Aldinál is volt például.
Ne tudd meg, hogy ezeket 120 Ah kapacitásig ajánlják, a dokumentációk szerint.
Nincs ezzel semmi gond, én egy párszáz mA-os dugasztáppal szoktam éjszakára rátölteni időnként, de ez még egy lemerült akkut is képes reggelre indítóképesre hozni.
Hogy meddig tölt, azt is jól elviccelted, de ez nem a humorszekció.
14,4 V-ig tölt normál állásban, 14,7 V AGM, illetve hideg állásban (hópihe szimbólum).
Ezt a feszültséget addig tartja rajta, míg az akku által felvett áram kb. tizedrészre esik vissza, azaz 380 mA körül elvileg.
Utána visszaejt 13,6 V tartófeszültségre, majd típusfüggő, hogy akár 10 nap után leáll teljesen, majd figyel és később újraindíthat, ha bizonyos feszültség alá esik.
Hadd ne részletezzem a többi funkció paramétereit is!
Ha nem tud lemenni a töltőáram soha, az indikálhatja, hogy üledékes, átvezetéses valamelyik cella, aminek persze további ismertetőjelei is vannak, de erről majd a legközelebbi történetemben mesélek talán.
Szakártókám, lehet hogy lövésem sincs, csak lassan 40 éve az elektronika a szakmám, és több akku volt a kezemben, mint neked kilincs... de folytasd csak, hadd tanuljak.
Dugasztápos töltésről miegymásról...
Szánalmas vagy, tudod-e?
Véletlenül nem te voltál az a jellemtelen gyökér, aki Szirty összes válaszát is lepontozta? (ezért van most már ő is név nélkül) Beleférne a mentalitásodba.
# 5
Jót röhögtem, annyira nevetséges vagy...
Esetleg megoldható lenne, hogy szitkozódás helyett a szakmai érvek terepén próbálj meg kitűnni?
Ja nem, mert ahhoz tudás és tapasztalat is kellene, nem csak az évek.
Magam pedig mindezekkel rendelkezem.
Ezt a meccset már elvesztetted kisöreg...
Tudtad? Egy vasmagos trafóval szerelt 12 / 500 mA-os dugasztáp, ami Graetz-hidat és puffert tartalmaz, 12 V-on ad le 500 mA áramot, majd ahogy az akku feszültsége emelkedik, az áram csökken.
Ebből következik azután, ha napokig hagyom rajta, akkor sem képes túltölteni az akkut, ez le van tesztelve.
Hiába az üresjárási feszültsége feljebb végződik, de az akku ráterhel, szépen lehúzza, ahogy kell.
Megoldottam, hogy a szivargyújtó aljzaton keresztül kényelmesen betolom és ennyi.
Noha így is tökéletes volt, később kiegészítettem egy LED-es / tranzisztoros áramkörrel, ami jelzi kontaktot, azaz világít, ahogy bedugom.
Erre villants valamit, ha sikerül esetleg, szentségelés nélkül.
Köszönöm a válaszokat!
Nem kell azért egymásnak esni:D
A furcsa nekem az, hogy most is beleraktam a diseles fordba és simán indult izzítással.
Csak arra használtam, hogy az udvarba tudjak vele mozogni míg rendbe rakom a küszöböket, sárvédőíveket.
Ezért raktam töltőre mert még a generátor is le van szerelve a kocsiról.
Akkor ennek annyi? mehet a méhbe?
Velem többször is előfordult, hogy cellahibás lett egy akku, ilyenkor pár nap alatt úgy le tud romlani az állapota, hogy 10 A rátöltéssel (sőt, túltöltéses kínzással) épp csak egyszer bírja beindítani az autót.
Legutóbb is már így mentem el az akkus üzlethez, ahol cseréltem.
Először csak az tűnik fel, hogy szokatlanul gyengül az akku, túl hamar lemerül, majd egyre rosszabb lesz.
Fizikai ismertetőjelek, hogy az átvezető cella főzi a vizet, azaz csökken a folyadékszint, hiába pótoljuk.
Meg a feszültség is annyival kevesebb, ami hiányzik a sorból.
De nálad még semmi nem zárható ki, majd kiderül később.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!