Hogy tudok kapcsolatba lépni az Aliexpressel?
Rendeltem tőlük egy árut, már több mint 60 napja várom és nem jött meg. Rákattintottam az Open Dispute gombra, de ott azt írja a rendeléstől számítva, csak 15 napig lehetett volna vitát kezdeményezni.
Tud valaki egy email címet vagy valamit amin kapcsolatba tudok lépni az aliexpressel?
Rosszul fordítottad...
Egyrészt igen, 2 héttel a rendelés után lehet KEZDENI a dispute-t, de mivel neked 60 volt már, így ez rád már nem vonatkozik.
Nyisd meg mégegyszer, miután megnézted az Orders-nél, hogy pontosan hány nap van még a Purchase Protection-ból: Your order will be closed in: 21 days 6 hours 52 minutes. (Ez nálad nulla kell legyen.)
Order ID-re kattintva kapsz információt: Your order should arrive within 20-31 Days, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
If your order does not arrive on 2019-10-11 , you can apply for a refund by opening a dispute.
Tehát az adott példánál 10. 11-e után kezdhetek reklamálni, mivel a termék adatlapján a 60 napos határidő garantálva volt: 60-Day Buyer Protection
Money back guarantee
Amennyiben 10. 11-e után 2 hétig nem reklamálok, akkor beérkezettnek és lezártnak tekintik a rendelést, a pénzt megkapja az eladó. De reklamálni csak a visszaszámláló nullázódása után lehet csak, mellékelve pl. a 17track nyomonkövető képernyőképét, hogy hol is akadt el, illetve, hogy nincs "átvéve".
Ezt ha sok csillagos vagy, akkor hamar intézik. Első körben az eladó adhat választ (7-10 napja van rá), kérhet még pár napot (hátha épp ünnep volt náluk). Max 10 nap szokott ez lenni, amit te elutasíthatsz és ezzel megy tovább a bírákhoz. Na itt Gold memberként 3-4 nap alatt a pénzedhez juthatsz, alacsonyabb szinten 2 hét is lehet az elbírálási idő és a kifizetés.
Összegezve: ha lejárt a 60 nap (de még nem 2 hete), azaz a "buyer protection" számláló nullán van, akkor kezdeményezhetsz dispute-t az Order List, View detail (a rendelésszám után), Open dispute gomb segítségével.
Ha nagyon elakadtál és a fentiek sem segítettek, akkor angol tudás szükséges, ugyanis jön a chat.
Jobb oldalon van 1 beúszó sárga robot ikon, de a lapok alján ott van a Customer Service is.
Először alap kérdéseket tesz fel egy robot. Az el is tud kalauzolni a dispute-ig, ha jól válaszolsz és ott pl. még lejárati idő előtt is tudod indítani a dispute-t, míg a korábbi gombokkal nem.
Ha még mindig nem jutsz tovább, akkor a robot után egy ember is jelentkezik. Neki ismét leírhatod röviden, mi a panasz, ő megnézi a rendelésed (2-3 perc), majd mond rá valamit, amit vagy elfogadsz, vagy vitázol vele. Ő a panaszodat bejegyzi egy aktába és ugye a szintedtől függően sürgős vagy normál kategóriát kap az ügy. A többi már intéződik.
Olyan nincs, hogy a rendeléstől számított 15 napon belül lehet csak vitát indítani. Olyan viszont van, hogy az árú megérkezése után X napod van megtenni ezt. Nem ez van nálad?
(Én már jártam úgy, hogy rossz nyomkövetési számot kaptam, és a rendelés után 1 héttel később már az volt odaírva hogy a kiszállítás megtörtént, holott ez nem volt igaz. Az eladó folyton azt írta, hogy ne kezdjek vitát, meg fog jönni hamar. Szerencsére nem hittem neki és az utolsó napokban mégis disputoltam, ahova megírtam hogy ha megjön az árú akkor vissza fogom vonni. Megvártam a 60 napot, nem jött meg, így visszakértem a pénzt. Az eladó valószínűleg direkt adott meg rossz nyomkövetési számot és el sem küldte az árut. Aki nem figyel rá, azt könnyen le tudják így húzni.)
"Olyan nincs, hogy a rendeléstől számított 15 napon belül lehet csak vitát indítani"
de van, nekem is ezt írta tegnap!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!