Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Humor » Ki és mikor találta fel a...

Ki és mikor találta fel a legeslegeslegelső "autót"?

Figyelt kérdés
2009. szept. 2. 14:44
 1/9 A kérdező kommentje:
lécci válaszoljatok!szorgalmi és szerenték belőle kiselőadást tartani! nem tom!azt is leírhatjátok hogy hányba jelent meg az 1 ford moddel meg mindent! lécci fontos!
2009. szept. 2. 15:19
 2/9 anonim ***** válasza:
84%

frédi és béni, egyébként belső égésű akármit hogy akarsz találni a feltalálása előtt?

az előtt inkább kocsik voltak amik kre. 3000 táján jelenhettek meg

2009. szept. 2. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Carl Benz 1886-ban építette az első belsőégetésű motorral meghajtott 3-kerekű járművet. rövidell rá Gottlieb Daimler (1887) épített Carl Benz-től függetlenül egy motomeghajtású kocsit.


1894-1902 Carl Benz gyártotta az első sorozatban gyártásban készített autót.

2009. szept. 2. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

kösz nagyon szépen kösz!!! szerdáig még van időm megcsinálni!adddig is ha valaki még esetleg uj vagy más infót is tud az lécci!

nektek meg kösz!

2009. szept. 6. 12:56
 5/9 anonim válasza:
61%
keress rá neten:P
2009. szept. 6. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
lecci még ma!!!lÉcci
2009. szept. 8. 14:33
 7/9 anonim ***** válasza:
kategóriát nézitek??
2010. febr. 16. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Wikipédiáról:


Első gépi hajtású járművek [szerkesztés]

A Cugnot féle gőzautó


Elsőként egy francia mérnök, Nicolas Joseph Cugnot-nak sikerült gőzhajtású járművet készítenie. Mivel ő tüzérségi katonatisztként szolgált, azt kellett megoldania, hogy a nehéz ágyúkat gyorsabban lehessen szállítani. Ehhez alapként kemény fából hatalmas, háromkerekű szerkezetet épített. Az első kerék elé óriási gőzüstöt helyezett fel. A gőz sistergéssel és fújtatással meghajtotta a járművet. Azonban az üstöt hevítő tüzet folyamatosan táplálni kellett, ezért egy fűtőembernek kellett ott állnia. Amikor Cugnot 1771-ben szerette volna bemutatni új találmányát, a gőzautó elszabadult és ledöntött egy falat. Ez volt a történelem első közúti balesete, amelyet gépi hajtású jármű okozott.


Mivel a belső égésű motor még ismeretlen volt, a gépek világát a gőz uralta. Ám egy idő után hatalmas lökést adtak a mechanizálás és az iparosodás fejlődésének az új, nagy teljesítményű gőzgépek, amelyeket a skót származású James Watt (1736-1819) fejlesztett ki.


A lehetőség, hogy kisebb gőzgépeket alkalmazzanak az utcai közlekedéshez, nem hagyta nyugodni a feltalálókat. így 1803-ban az angol származású Richard Trevithick (1771-1833) már egy olyan gőzmobilt épített, amelyet Londonban sikerrel használtak személyszállításra. Ez egy háromkerekű, hétszemélyes omnibusz volt. 1830-ban már csaknem száz ilyen gőzzel hajtott jármű közlekedett Angliában, és egy évvel később megnyitották az első gőzbusz-járatot. Bolyai Farkas Marosvásárhelyt ebben az időszakban mutatta be gőzautóját.


A londoniak egyébiránt olyan borzalmasnak tartották ezeket a az utcai gőzjárműveket, hogy rövid időn belül bevezették a "vörös zászló törvényét", amely a világ első közúti szabálya volt. Angliában 1865-től 1896-ig volt érvényben, s előírta, hogy a gőzautók előtt ötven méterrel nappal vörös zászlót, éjszaka pedig vörös lámpát kell vinnie valakinek. Az emberek ezért inkább a biztonságosabb vasúton utaztak.

2010. febr. 16. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Utolsó válaszolónak: Soha nem késő...☺
2010. jún. 15. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!