Kezdőoldal » Egyéb kérdések » GYIK » Cinikusnak tartod, amikor...

Cinikusnak tartod, amikor valaki 1-2 szóban válaszol egy feltett kérdésre itt?

Figyelt kérdés
Egy buta kérdésnél megértem, de normális kérdés, amire nincs olyan evidens válasz? Az ilyen számomra semmitmondó, olyan mintha gondolkodás nélkül, randomra válaszolnának. Azt feltételezem, hogy olyankor használja az ember a forúm oldalakat, amikor ideje van rá, mert senki sem tukmálja rá a kérdést, hogy válaszoljon. Gondolom olyan témákra kattintanak, ami érdekli őket, ezért furcsállom, ha minimális kifejtés/magyarázat nincs, csak odabökött válasz.
2017. nov. 5. 16:25
 1/10 anonim ***** válasza:
91%
Nem.
2017. nov. 5. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Első :D

Ha értékelhető a válasz, akkor nem tartom annak. Nem mindenki szeret órákig gépelni, meg aztán sokan vannak telefonról. Én egyszer vonaton próbáltam telefonról gyakorizni (sosem netezek telefonról, utálom) hát majdnem kiugrottam az ablakon, mire nagy nehezen bepötyögtem egy szöveget. megértem, ha nem akarják bő lére ereszteni.

2017. nov. 5. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Megértem, köszönöm a válaszod!:)
2017. nov. 5. 17:06
 4/10 anonim ***** válasza:
41%

Nem.

Ha megfelelő a válasz...

2017. nov. 5. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
95%
Nem feltétlenül. Pár szavas valasz is lehet korrekt, ertelmes, ahogy "bő lére eresztett", oldalnyi válasz is lehet semmitmondó.
2017. nov. 6. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

A kérdés különben arról szólt: "amire nincs olyan evidens válasz", arra értelmes dolog-e 1-2 szavas választ írni.


Nem példa nélküli, de ritka, hogy az ilyen rövid válasz tényleg mindent elmond. Általában legalább egy (összetett) mondat szükséges, ami megmagyarázza kissé, hogy miért ez a válasz.

Meg persze, ebből látni, hogy nem csak random írt le egy szót a válaszoló, hanem ért is hozzá legalább egy kicsit.


Példa:

https://www.gyakorikerdesek.hu/otthon__kert__8928310-kell-e-..

Na most, ha a második válaszoló csak annyit írt volna, hogy kell, az első meg ugye, hogy nem kell, akkor mit gondoljon a kérdező? (Nyilván semmit nem gondolt így sem, mert nem nézett vissza a kérdésére, de ez most nem számít.)

Szóval, hiába lett volna helyes válasz a "kell", de ez nem segített volna a kérdezőnek. (Egy tisztességes, válaszokat elolvasó kérdezőnek sem.)

Tehát, ha nem is feltétlenül volt szükséges ilyen részletesen válaszolnia a másodiknak, de egy bizonyos részletesség azért mindenképpen szükséges volt.

2017. nov. 6. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Az elsőn behaltam
2017. nov. 6. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
2017. nov. 7. 00:13
 9/10 A kérdező kommentje:

#6 Egyetértek. Én sem azt mondom, hogy regényt kell írni, hanem minimum 1 érvet 1 olyan témában. Szerintem nem parancs osztogatásért tesz fel kérdést itt senki.

Vannak globális témák, amit vicces lerendezni ilyennel, pl “szerinted hazugság a történelem?” “hanyatlik az emberiség?” “xy politikai oldal győzedelmeskedik?”

Pl. láttam egy kérdést arról, hogy “Szerinted sincs értelme a művészetnek”, a kérdező zavaros gondolatmeneteit kifejtette erről, a válaszadó meg oda bökte, hogy “Nincs!”


Szerintem az ilyen kérdéseknek nem döntéshozó szerepük van, hanem arról szólnak, hogy leírod az ismereteidet egy kérdéskörben, az “igen-nem” semmilyen ismeretet nem tükröz

2017. nov. 7. 00:42
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ.

Indoklás szinte mindig elvárt lenne, mert bárki odatévedhet a kérdéshez, és odaírhatja, hogy igen/nem. Hitelessé teheti a választ. Az egyszavas válasz önmagában hiteltelen.

Ha a felhasználó neve nincs elrejtve, aki válaszol, és tudják róla, hogy szakterülete az, amihez hozzászólt, mert több hasonló kérdésre is adott már jó választ, akkor talán elfogadható, de pont akkor, ha szakterülete valakinek, akkor lehet a legkevésbé nehéz neki odaírni 1-2 mondatot, amivel válaszát alátámasztja.


Tegyük fel, ha feltesz valaki egy hosszabb matematikai műveletről egy kérdést, hogy jól számolt-e, akkor elmegy válasznak az "Igen". ha meg "nem", akkor indoklás illik, mert hiába nem kérdezett rá a kérdező, mert mondjuk elfelejtette odaírni, hogy "ha nem, miért nem", akkor is ez lenne a következő kérdése.


A kérdezővel teljesen egyetértek. Ha valakit érdekel a téma és idejön válaszolni, alap, hogy gépelni is szeret valamennyire. Ha meg telóról van, írja meg azt, hogy bocs, telóról vagyok, bonyolult kifejteni.


Azt is hülyeségnek tartom a szabályzatban, hogy ne tegyünk fel olyan kérdéseket, amikre igennel vagy nemmel lehet csak válaszolni. A hülye nem jön csak rá, vagy aki nem akar, hogy mi is a kérdés. Pl. "Létezik-e olyan program, amivel időjárási jelenségeket lehet megnézni?" kérdésre is nem elég az "igen" válasz, akkor sem, ha nem írta oda a kérdező, hogy "ha igen, akkor írd már oda, te hülye".


Nem tartom cinikusnak az egyszavas válaszokat, csak hiteltelennek.

2017. nov. 17. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!