Egyáltalán, mi a célja, mi az értelme a válaszok értékelésének?
És tételezzük fel, hogy mindenki úgy értékel, ahogy kéne, és tetszik-nem tetszik alapon. Vagy akár véletlenszerűen.
Mit akarhattak elérni vele eredetileg?
Objektív kérdéseknél ez működik elég jól, szubjektív kérdésnek meg kb. helye sem lenne az oldalon, úgyhogy tök lényegtelen, hogy hogy pontoznak ott. Szakmai kérdéseknél azért elég jól látszik, hogy mely válaszok állnak a legközelebb a valósághoz.
Sokan felteszik azt a kérdést is, hogy miért nem lehet a kérdezőt pontozni. Más fórumokon működik ez is, és itt se lenne rossz, mert sokszor 1000-szer megválaszolt kérdést tesznek fel, vagy valami ostobaságot, és azon a 3-4 válaszon kívül más visszacsatolást nem kapnak, hogy mekkora hülyeség volt feltenni ezt a kérdést.
Igen, így van.
És vajon mi lehetett a cél az értékeléssel, azt sem tudom.
Tegyük fel, hogy valaki feltesz egy kérdést. Az egyik válaszoló azt válaszolja rá, hogy "igen", a másik válaszoló azt válaszolja, hogy "nem". Te kiváncsi vagy a helyes válaszra, de melyik válasz a helyes? Melyik válaszolónak higgyél?
Ebben segít a válaszok értékelése. Ha az egyik válasz 0% értékelést kapott, a másik válasz 100% értékelést kapott, akkor gondolhatod, hogy a másik válasz a helyes válasz.
Igen, lehet úgy is, ahogy mondod. De az is lehet, hogy a 100%-os most regisztrált, a 0-s meg 10 éve.
Szóval, akkor hitelességet kéne mutatnia a %-nak.
"De az is lehet, hogy a 100%-os most regisztrált, a 0-s meg 10 éve."
Ez nem a válasz értékelését befolyásolja, esetleg a válaszoló értékelését.
"Szakmai kérdéseknél azért elég jól látszik"
Nem, sajnos ez nem így van.
Olyan simán lepontozzák a jó választ, és fel a rosszat, hogy az ember csak pislog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!