Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Kivett hűtősapka tömítéssel...

Kéménytégla kérdése:

Kivett hűtősapka tömítéssel meddig mehet egy autó? Azért vettem ki, mert beledolgozik a kompresszió a víztérbe. Már 10 ezret így mentem, de még egy évet birnia kéne, kb 15 ezret. Nem tömítést kellene cserélni hanem motort. Ezért nem csináltatom meg.

Figyelt kérdés

2019. márc. 22. 08:41
 1/8 veterán vas ***** válasza:

Ha jól értem azt állítod, hogy amikor a "kompresszió beledolgozik a víztérbe" ;) akkor ki kell venni a hűtősapka tömítését és a probléma minimum 10ezer kilométerre megszűnik.


....hát hogyne! :D

2019. márc. 22. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Nem azt állítom. Teljesen tisztában vagyok az autó hűtésével és működésével. Csak azt kérdeztem, hogy van-e ilyen tapasztalata valakinek. A 250 karakter lekorlátoz. Lehetetlen ennyiben megfogalmazni a kérdést. Elsőre leírtam normálisan de az 990 karakter lett.
2019. márc. 22. 10:05
 3/8 A kérdező kommentje:

Első gazdája vagyok ennek a Suzuki liana 1,6 kocsinak. Most van benne 260 ezer és 16 éves. 10 ezer kilométerrel ezelőtt vettem észre, hogy mintha keményednének a vízcsövek és első beindításkor reggel fehéres kipufogó füst... Belenéztem a kiegyenlítőbe, és olyan 3 másodpercenként egy borsónyi bubi jön ki a csőből. Hengerfej tömítés hiba, egyértelműen. Nem csodálkoztam, sokszor rendesen kikormoltam autópályán, gondoltam átéghetett ennyi év és kilóméter után. Elvittem szervízbe, (egy hónappal későbbre kaptam időpontot), addig kivettem a hűtősapkából a tömítést, hogy ki ne durranjon valamelyik cső, mert akkor kampec. Jártam vele, semmi gond, jól ment, csak a vizet kellett figyelgetni és töltögetni.


A szervízből szóltak, hogy motorcsere! Mivan???????? 10 ezrenkét olajcsere, megy mint az állat, soha nem kellett kétszer indítani, mindig pöcc-röf. Motorcsere???? A 2. és 3. henger perselye (hüvelye) megsüllyedt emiatt nem áll ki a blokk fölé a kellő mértékben. Tehát nem a tömítés és a hengerfej között dolgozott ki a kompresszió, hanem a blokk és a hengerfej tömítés között. Hallott-e már valaki olyat, hogy egy ilyen Suzuki hengerperselye (hüvelye) megsüllyedjen? A hengerpersely fészke oxidálódott ezáltal nem bírta megtartani a perselyt és az mesüllyedt 5-8 század mm-t. Kérdezték, hogy viszek-e másik motort, vagy mi legyen.... Mondtam, hogy síkolják le és tegyék bele az új tömítést új csavarokkal hátha megfogja. Azt mondták, hogy oké, de nincs garancia és amúgy is jobban járok ha azonnal eladom. Két hónap telt el, és most újra beledolgozik a kompresszió a víztérbe. Kivettem a tömítést és így járok vele. Mi bajom lehet? Baromi jó a kocsi hűtése, eddig 15 év alatt egyszer indult be a ventillátor, (egy horvátországi autópálya kapunál araszoltunk vagy 2 órát.) Most kipróbáltam hogy jó-e a ventillátor kapcsoló meg a hőérzékelő, és 40 percig kellett állóhelyben járatni mire beindult. Tehát attól nem félek, hogy 100 fok fölé megy vizem. Motorcserét nem fogok eszközölni. Szerintetek meddig járhatok így vele?

2019. márc. 22. 10:14
 4/8 anonim ***** válasza:

"Teljesen tisztában vagyok az autó hűtésével és működésével."

Ez így, ebben a formában nem igaz!

A hűtés alapból zárt rendszerű.

A Tiéd nem, mert nyitott a hengerek felé.(ezért kerül a hűtővíz a hengerekbe)

Erre ráadásul kiveszed sapka tömítését, így a hűtőrendszert "megnyitod" a szabad levegő felé is(tehát a hűtővíz lehülése során a külső térből levegőt fog beszívni a rendszerbe)

Gondolkozz!

2019. márc. 22. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
4/4. Nos ez egyáltalán nincs így. A hűtősapkában két tömítés van. Az egyik a levegőtől (a külvilágtól) zárja el a rendszert, ez benne maradt. A másik viszont a kiegyenlitő tartály irányába hivatott engedni a nyomást ha túlnyomás keletkezne. Na ezt (a kisebbet) vettem ki, ezzel megnyitottam a nyomás utját a tartály irányába. Így a csövek puhák maradnak menet közben is és nem kell félnem attól hogy eldurrannak. A tartályban megemelkedik a vízszint, majd a leállítás után visszaszívja ahogy visszahűl. Tehát nem levegőt szív be, hisz levegőt nem is tudna, mivel az a tömítés benne van. A vizem nem is fogy, csak akkor ha a tömítést visszarakom. Ilyenkor van az, hogy a leállítás után a megnövekedett nyomás bepréseli a hengerbe a hűtőfolyadékot.( pár mililitert kb). Ilyenkor az első beindításkor OMEGA koncertet csinál a kocsi :) hatalmas gőzfelhőt ereget. Ha nyomás nélkül állítom le (kivett tömitéssel mentem előtte), akkor semmi rendellenességet nem tapasztalok, mert víz nem nyomódik a hengerbe.
2019. márc. 22. 21:33
 6/8 A kérdező kommentje:
Olyankor teszem vissza a kisebb tömítést, ha tudom hogy városba kell mennem és ott ugye nem hűt a menetszél. Ott előfordulhatna hogy a víz felforr túlnyomás nélkül. Minden más esetben kiveszem a tömítést és a menetszélre bízom a hűtést.
2019. márc. 22. 21:42
 7/8 veterán vas ***** válasza:

"..a megnövekedett nyomás bepréseli a vizet a hengerbe.."

Ezek szerint a Te autód vízpumpája nagyobb nyomást állít elő, mint ami a hengerben képződik a munkavégzés ütemében?


Na menj alukálni!

2019. márc. 22. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
7/8 leállítás után már nem megy a vízpumpa. A víz leállítás után kerül a hengerbe, ezért van az hogx a következő beindításkor gőzöl. A leállításkor még van 1 bar a rendszerben, ez nyomja be a vizet
2019. márc. 22. 22:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!