Észrevettétek, hogy a TV csatornák kb.4 éve, újra és újra ismétlik a filmeket, még mi komoly összegeket fizetünk a reklámokért és a szolgáltatóknak?
Az első válaszolóval egyezően, én sem értem a reklámért történő fizetésünk; pláne, ismétlődő filmekkel összefüggésben.
A reklámért a reklámozó fizet, a TV-csatorna tulajdonosának.
Te azért fizetsz a távközlési szolgáltatónak, hogy a szerződésben szereplő, megnevezett csatornák műsorait megfelelő minőségben és adott értéket meg nem haladó szolgáltatás-kieséssel eljuttassa hozzád.
Az nem érinti a távközlési szolgáltató veled kötött szerződését, hogy az eljutatott csatornákon milyen műsorok vannak. A távközlési szolgáltató ugyanúgy közvetíti egy film százhuszonharmadik ismétlését is; vagy a reklámokat is; vagy az arany ékszerek négy órán át tartó kínálatát is, miközben az áruk néhány perc alatt 29-ezer Ft-ról 2300 Ft-ra csökken; vagy hat és fél órás éjjeli műsorszüneteket is; mint egy számos Oscar-díjjal elismert, a világ tíz legjobb filmje közé beválogatott alkotást.
És a reklámoknak is van kihatása az előfizetési díjadra. Jelentősen magasabb lenne, ha nem lenne a tartalomszolgáltatóknak reklámbevételük. És, nem vetített reklámért, egy reklámozó sem fizet.
Az a tartalomszolgáltató ügye, hogy mit szolgáltat, a tiéd, hogy mit nézel.
Lehet úgy felfogni, hogy a reklámidő tartamára is szól az előfizetésed, és mivel nem szeretnéd nézni, felesleges arra az időtartamra fizetned. De akkor ugyanez a gondolat kiterjeszthető arra is, hogy vannak általad nem nézett csatornák is, illetve, ha több csatornán is egyszerre van olyan film, amit még nem láttál, azokat feleslegesen fizeted, amelyeket éppen nem nézed. Ilyen felfogás szerint teljesen feleslegesen fizetsz arra az időhányadra, mikor alszol, dolgozol stb.
Már sokszor felvetették az interaktív szolgáltatás lehetőségét: csak azért fizetni, amit nézel. Igen ám! De ennek a jelenlegi ömlesztett módszertől jóval drágább technika az ára, amit meg kéne fizetni. A becslések szerint, viszonylag kevés műsor nézése is többe kerülne, mint a jelenlegi „felesleges” lehetőség. Csak nézd meg a szolgáltatóknál egy-egy, igen korlátozott időre kölcsönözhető film árát.
Én már évek óta nem nézek filmet élőben. A szolgáltató által nyújtott lehetőséggel élve, felveszem. (A felvétel akár 10 nappal előbb is beállítható.) Akkor nézem meg, amikor akarom, akár, részletekben is. A reklámoknál pedig előretekerek. (Van egy léptetési lehetőség, illetve négyféle sebességű folyamatos tekerés.) Filmnézés közben már régóta nem nézek reklámot.
A filmcsatornákon valóban szembetűnően sok az ismétlés. Ez még gyakoribb, ha egy-egy tulajdonosi körhöz tartozó csatornacsoportot nézünk; például, egyik csatornájukon kicsivel délelőtt látható film, a délután közepén, egy másik csatornájukon máris ismétlésre kerül.
Akkor szokott felüdülés lenni, ha új filmcsatorna kerül a szolgáltatásba, akkor néhány hétig van lehetőség másutt nem ismételgetett filmeket nézni. Aztán náluk is indul a körforgás: ugyanaz a film, akár hetente is többször.
Egy filmcsatornáról kigyűjtöttem a következő két hét műsorát. 2 filmet 6-szor, 3 filmet 4-szer, 17 filmet 3-szor, 34 filmet 2-szer, és 67 filmet 1-szer fognak adni; egyik sem sorozat epizódja. Többhavi kigyűjtés még nagyobb arányú ismétlődést tartalmazna.
Ez van. Ki-ki eldöntheti, hogy előfizet-e így, vagy sem.
3-as és a többiek is jól leírták. A reklámokért közvetlenül nem fizet a néző, közvetve persze igen, mint a benzin ár emelkedésért is az élelmiszer árakban (egy bizonyos áremelkedés után és bizonyos idővel).
A tv csatornákat a tv csatornák teszik hozzá és ezt a komplett csomagot kapja a távközlési szolgáltató (kábel tv szolgáltató), mint a Digi, Telekom, Upc és társaik.
Persze a csomagok is olcsóbban kerülnek a kábeltévésekhez így reklámokkal együtt, mert a tv csatornáknak rengeteg bevételük származik a reklámokból. Tehát drága a tartalom szolgáltatás amit a reklám bevétel korrigál.
A reklámot konkrétan mindig a vásárló fizeti meg, legyen az bármilyen platformon megjelenített reklám, tv, internet, nyomtatott újság. Ez még akkor is igaz, ha valaki sehol sem néz reklámot, de ha megveszi a terméket, akkor abban benne lesz a reklám költsége is beépítve.
Összefoglalva nem a leadott és megnézett reklámért fizetünk, hanem a vásárlással fizetjük ki a reklámot.
A jövő amúgy is az internet tv, ez már elkerülhetetlen, és ott lehet magasabb áron reklámmentes adásért fizetni.
jav, elírtam a 2. bekezdésnél
A tv *reklámokat a tv csatornák teszik hozzá és ezt a komplett csomagot kapja a távközlési szolgáltató (kábel tv szolgáltató), mint a Digi, Telekom, Upc és társaik.
Mondd le a tv előfizetésed, váltsál ingyenesre.
11 csatorna.
Jó antenna kell hozzá, és digitális tv készülék vagy doboz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!