Mitől ilyen hangosak az F1 autók?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az azért barokkos túlzás, hogy csak egy "sima cső", de nem jársz messze az igazságtól. A gázlengések káros hatásainak elkerülése miatt, úgy tekergetik a hengerekről lejövő csöveket, hogy azonos hosszúságúak legyenek, de amúgy nincs tényleg csak egy vastag végbe egyesített csőhalmaz az egész, és nincs benne hangtompító.
Különben ez a mostani építés nem hangos. Na jó, az utcai autókhoz képest igen, de a korábbi időkben sokkal hangosabbak voltak. A 2004-es V10-es Toyota 3literes motorja pl. 960 Le volt 20ezer körüli fordulaton.
Na annak volt hangja! Amikor elment előtted és a kanyar végén a kipufogó feléd fordult, még 20-30 méterről is érezni lehetett a mellbevágást.
A mostani 1.6-os turbósokat 15ezres fordulatra korlátozták, ebből következik, hogy hangban sokkal visszafogottabbak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!