Mit jelent pontosan a "Processed in the destination country"?
Rendeltem ezelőtt 1 hónapja külföldről egy csomagot. 2018-04-30án a feladó (a külföldi tracking alapján) szólt hogy megérkezett az országomba és a címben említett állapotra váltott az "In transit" állapotból. Próbáltam neten útána járni hogy mit is jelent ez, találtam is pár homályos információt: állítólag ez az állapot azt jelenti hogy a Budaörsi Logisztikai épületben van és arra "várnak" hogy elinduljon a következő állapot, ami a kiszállítás+kézbesítés (A kérdés ahol olvastam ott az illetőnek több mint 2 hetet állt itt a csomagja, azt nem írta végső soron hogy megkapta vagy nem csak hogy 2 hétre rá még mindig várt a csomagra). Olvastam hogy sok a gond a magyar postával, de ennyire? Hogy szó szerint 2 hetet álljon "csak úgy ni" egy elosztó központban. Ha jól értettem akkor ebben az állapotba már átment a vámi ellenőrzésen. (Ha rosszul tudom akkor úgy talán még érthető hogy lassan ellenőrzik a bejövő külföldi csomagokat.) Valakinek volt tapasztalata ilyesmiben hogy megállt itt a csomagja hetekre? Ilyenkor egyáltalán mit lehet tenni? Tisztába vagyok vele hogy a telefonos/emailes felkeresés a magyar postán egyenlő a 0-val, megmondják hogy után járnak és lószar se történik. Messze lakok Pesttől, de ha tudnám hogy az én személyes megjelenésemre az épületben kiadnák a csomagot (természetesen személyivel stb) akkor megtenném, inkább minthogy heteket várjak még a semmire.(A magyar oldalon nem kerestem még rá a trackingre, nem is kértem el még a tracking ID-t mivel a magyar posta még úgy se csinál frissítéseket a trackingről, szóval véleményem szerint értelmet lenne is az egész.)
Bárki aki akármilyen hasznos információval tudna szolgálni azt nagyon megköszönném!
Ez még a vámeljárási szakasz előtt van. Megérkezett az országba és most még feldolgozás alatt van*. Ha a vám után lenne akkor már a postára való küldés szakaszában lenne vagy a vámhatósági eljárásban amiről értesítenek.
*Mióta az emberek rákaptak a Kínából való rendelgetésre, rengeteg a feltorlódás és feldolgozási idő, mire egyáltalán vám elé lehetne állítani. Ez már eleve 1-2 hét, és ha még a vámon megáll akkor még 1-2 hét mire az eljárás végre befejeződik.
A logisztikai központnak nincs ügyfélszolgálata, oda nem tudsz menni. Ott nem történik ügyfelekkel történő ügyintézés, nincs rá lehetőség.
Minden küldeményt átvizsgálnak legalább röntgennel, de csak azokat emelik ki amelyeknél feltételezhető hogy elérték az áfafizetési határt és nem a kínai által ráírt kamu 5 dolláros ajándék van a csomagban. Ez leginkább az elektronikai eszközöknél fordulhat elő (telefon, tablet a leggyakoribb), hiszen ott nehéz elhinni hogy nem ért 7 ezer forintot sem a csomag tartalma. Ezért ilyenkor bekérik a vámnyilatkozatot ahol számlával kell bizonyítanod hogy ténylegesen mennyit fizettél, majd ezután állapítják meg a fizetendő összeget.
Nem evidens hogy minden olyan csomagot megállítanak amiben elektronikai eszköz van és meghaladja az értéke az áfahatárt, nekem hol átment, hol nem. Viszont aki rendel, az csak úgy tegye hogy mindig beleszámítja az esetlegesen fizetendő 27% áfát + pár ezer forintos eljárási díjat, hogy ne érje meglepetés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!