7. osztály fizika, valaki segítene? Negatívat nem, kösz.
1.Egyforma pótkocsis teherautók közül az 1. üres és a 2. tele van pakolva nehéz ládákkal. a zöld lámpánál indulnak el. Tedd ki a megfelelő relációs jelet (<,>,=)!
m1 m2 a1 a2
2.Egy ládát 200 N nagyságú vízszintes irányú erővel kell tolni, hogy egyenletesen csússzon.
a) -nem kell-
b) Mekkora súrlódási erő hat a ládára? ...........................
3. 10 db egyforma csokoládéval két kísérletet végzünk!
(Az egyik ábrán egymásra van pakolva mind a 10 a másikon szétosztva.)
a) Az első, vagy a második kísérletében nagyobb az asztalra ható nyomás? ............................................
b) Ha az 1. kísérletben 280 Pa a nyomás hatott az asztalra, mekkora ez az érték a 2. kísérletben?
.................................(140 Pa?- ezt én kérdem)
4. Két hal úszik a Balatonban. Az egyik 10 cm a másik 1 m mélyen. Melyikre hat nagyobb nyomás, miért?
............................................
5. Miért kisebb a légnyomás értéke 8000 méter magasan, mint a tenger szintjén?
............................................
Köszönöm a válaszokat, és elég sürgős!
1. Az "m" betű melyik fizikai mennyiség jele? Namost az az üres (m1) vagy a telipakolt teherautó (m2) esetében nagyobb?
A két egyforma teherautónak egyforma a motorja, tehát egyforma erőt képesek kifejteni. Ha képletben szeretnéd: F1=F2
Ennek fényében mit tudsz mondani az "a1" és az "a2" viszonyáról?
(Segítő kérdés: melyik fizikai mennyiségnek a jele az "a"?)
2b. Gondold végig sorban a következőket!
Ha a láda egyenletesen csúszik, akkor mekkora a (vízszintes) gyorsulása?
Ennek fényében mekkora a rá ható (vízszintes) erők eredője?
Mely (vízszintes) erők összegeként jön ki ez a vízszintes eredő erő?
Innen meg remélhetőleg megvan.
3a. Hogyan is kell kiszámolni a szilárd testek nyomását a testeket összenyomó erőből és az érintkező felületből? Van rá egy jó képlet.
A testeket összenyomó erő pillanatnyilag a csokikra ható gravitációs (nehézségi) erő. Ez az első vagy a második esetben nagyobb?
Az érintkező felület mekkora az egyik illetve a másik esetben? (Segítség: Ehhez a rajzokat kell nézni. Jobb híján számolj úgy, hogy egy csoki alapterülete 1 cm2 (négyzetcentiméter)!)
3b. Hát izé, evvel csak akkor van értelme foglalkozni, ha az "a" rész már megvan. Egyébként a rajz nélkül nem lehet megmondani.
5. Hát, erre inkább a 4. után térnék vissza.
Remélem, tudtam segíteni egy kicsit (mind az öt ugyanaz voltam).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!