Az EMG 81híd és 85nyak párosítás milyen szerintetek tiszta hangzásban?
@5: Egy 60/81 azért erősen más, mint egy 81/85 :)
De ahogy az #1-ben is írtam, tényleg azt hiszem, hogy ez ízlés kérdése. Waff jól írta, hogy ezek igencsak profi hangszedők, szóval nem arról van szó, hogy valami értelmezhetetlen zörejhalmazt adnának, inkább arról, hogy nagyon eltér a karakterük ilyen olyan passzív humbuckerektől, vagy főleg single coiloktól, teljesen más lesz a végeredmény. Aztán van, akinek ez kell, ezt keresi, más meg totál mást.
#6: Persze, hogy más. A 60 az kerámia, a 85 meg Alnico. Szóval nem mondtam, hogy ugyanaz. Egyébként 60-ból is van már Alnico mágneses, a 60A. Illetve vannak felezhető változatok is, amikkel single hangzást is el lehet érni. Persze egy humbi az életben nem fog úgy szólni mint egy single. De akinek kell a metálhoz a két humbi, viszont mellette szeretne egy single hangzást, annak ez egy praktikus megoldás. Vagy ott vannak az SA széria aktív single coil hangszedői. Aki meg a passzív hangszedők hangzását szereti, de kell a nagy jel, annak meg ott az aktív X széria, vagy a passzív HZ. Szóval van miből válogatni.
Egyébként ezek nem "zúzzuk-a-metált célra tervezett" hangszedők. Az aktív humbikat azért fejlesztették ki (még valamikor a hőskorban), mert mire az alapból gyenge gitárjel a rengeteg effekten, pedálon meg mindenen keresztül elért az erősítőig, már túl nagy volt a jelveszteség. Ezért fejlesztették ki az aktív hangszedőket, alapból azoknak a gitárosoknak, akik jellemzően sok effektet használtak. Az már egy másik történet, mikor valaki egyszer fogta magát és mindenféle effekt nélkül rákötötte az aktív hangszedős gitárt az erősítőre, így rájött arra, hogy bizony így jól meg lehet küldeni az előfokot. :)
Szóval csak annyi a történet, hogy ezt kifejezetten nem metálkodáshoz, sőt, konkrétan jazz zenészek számára fejlesztették. Sok jazz gitáros a mai napig kedveli és használja, annak ellenére, hogy azóta már lenne sok más lehetősége is a jel előerősítésére.
@7: Igen, valószínűleg rosszul, félreérthetően fogalmaztam az #1-ben. Nem azt akartam írni, hogy az aktív hangszedők úgy általánosságban vannak metálzúzásra tervezve, hanem konkrétan az EMG 81/85 párosra gondoltam. Persze ez is egy erősen sarkított dolog, ami nem feltétlen 100%-ban korrekt így, de ez van, utólag már nem lehet itt szerkeszteni.
Amúgy ha már beszélgetünk, kérdeznék is, mert úgyátom, te igencsak képben vagy elektromos gitáros/hangszedős téren, én meg igencsak nem, mert akusztikus gitáros vagyok és voltam kb mindig is. Viszont a fene belé, nem gondoltam volna, hogy valaha ezt fogom mondani, de azt hiszem mégiscsak akarok egy elektromost is és igyekszem magam képbe hozni. Szóval amennyire én hallom - és amennyit volt alkalmam hallani - passzívban az AlNiCo tisztája tisztább, fókuszáltabb, fényesebb, a kerámia inkább sáros, piszkos valamennyire. Most viszont mondod, hogy a 60-asok kerámiák a 81/85 AlNiCo és itt pont fordítva érzem, úgyhogy egészen olyan, mintha megfordulna a helyzet. Meg tudod ezeket a felszínes tapasztalataimat erősíteni? Illetve a kimeneti jel erőssége függ bármennyire attól, hogy AlNiCo, vagy kerámia a mágnes?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!