HOGYAN KEZDJEM EL?
Félek a munkavállalástól. (Diákmunka)
Félek hogy nem fognak elfogadni,mert nem vagyok egy átlagos kinézetű ember. Félek hogy valamit elrontok vagy hiába mondják el, nem fogom érteni a feladatot és nem kérdezhetek rá százszor hogy mit kell csinálni. Nyugtassatok meg légyszi hogy ez csak elsőre tűnik ilyen félelmetesnek. Hogyan legyek jó munkaerő? Tippek,tapasztalatok,tanácsok? Milyen az első nap? Egyáltalán melyik az a meló amit érdemes első melónak szerezni?
17/L
Először is úgy kezd el, hogy kikapcsolod a Caps Lockot a kérdés kiírásánál. ;-) (Ez inkább kevesebb válaszolót vonz ide, mint többet. Mivel a nagybetűkkel írt szöveg nehezebben olvasható – nem véletlenül használunk kisbetűket, és a megfelelő helyen nagybetűket –, a nagybetűkkel való írás nem odavonzza, hanem eltereli a figyelmet a kérdésről.)
~ ~ ~
Az ember leginkább attól fél, ami számára ismeretlen. Amit ismer, attól nem fél, hiszen tudja mire számíthat. Az ismeretlen dolgok bizonytalanságot keltenek.
> Félek hogy nem fognak elfogadni,mert nem vagyok egy átlagos kinézetű ember.
És akkor mi történik? Ha így alakul, akkor tanulsz belőle, hogy valahogy az elfogadásodra valamilyen módon rá kell gyúrni. Kipróbálsz egy másik diákmunkát, és próbálkozol. Nem csak kinézet van a világon, és mindent lehet valami mással kompenzálni.
> Félek hogy valamit elrontok vagy hiába mondják el, nem fogom érteni a feladatot és nem kérdezhetek rá százszor hogy mit kell csinálni.
És akkor mi történik? Maximum nem kérik a továbbiakban a munkádat az adott munkánál. Majd bevállalsz egy másikat. De erre aztán végképp egyszerű a megoldás. Figyelj oda, hogy mit kell csinálnod. Ha valamit nem értesz, akkor kérdezz vissza. Ha úgy sem érted, újra kérdezz vissza. Százszor nem kérdezhetsz rá persze, de inkább kérdezz rá valamire ötször, mint meg nem értve egyszer sem.
Én a munkahelyi munkatársak közül két szélsőséges esettel találkoztam. Az egyik a kezdeti időkben naponta többször hívott, hogy az általa kezelt programban ez és ez mit jelent, ezt és ezt jól csinálja-e, ha így csinálja. Idegesítő – vagy inkább csak zavaró – volt, de érthető is. De a hívások egyre ritkábbá váltak, ő megtanulta a szoftver használatát, kvázi guru lett a program használatában, és vagy 10 évig dolgozott nálunk mindenki elégedettségére. Egy másik munkatárs hasonló szerepkörben egyszer megnézte, mit kell csinálnia. Nem kérdezett. Kezdetben rá-ránéztünk, minden jónak tűnt. Később kiderült, hogy a problémásabb, komplikáltabb esetekben nem kérdezett, hanem maga hozott olyan döntéseket, amiknek nem ismerte a következményét. Az eredmény: a munkatárs pár hónapnál többet nem volt nálunk, utána meg egy ember komplett egy hónapi munkájába került, hogy az okozott károkat, hibákat helyreállítsa. Tehát: Inkább kérdezz! Kérdezd azt, aki a munkát adja, kérdezd azokat, akik veled dolgoznak. A kérdésre válasz jön, amitől jobban érteni fogsz dolgokat. Ha nem kérdezel, akkor viszont biztos, hogy nem leszel okosabb az adott feladatot illetően.
Nota bene diákmunkáról van szó. Nem repülőgépet kell majd vezetned. Különösebb szaktudást, vagy intelligenciát nem igénylő, relatíve egyszerű, de időigényes feladatokat szoktak diákmunkában megcsináltatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!