Visszakapom-e a pénzt érte?
Vettem egy panasonic kamerát kb 2 honapja. Amit igertek vele, nem valt be. Visszavihetem?
Visszakapom a penzemet?
Ha a terméket egy boltban vetted, akkor nincs elállási lehetőséged. (Az más kérdés, hogy sok bolt néhány napon belül visszaveszi a terméket, de ez kvázi már extra szolgáltatás.) Ha webshopban, akkor 14 napod van, hogy elállj a vásárlási szándékodtól. 2 hónap eltelte után nem kötelessége egyetlen boltnak sem visszavenni a terméket. (Ha lenne, akkor sokan trükköznének. Mondjuk kellene egy kamera a nyaraláshoz, megveszem, használom, aztán visszaviszem, hogy nem kell.)
Webáruházas vásárlás esetén azért van a 14 nap, hogy azalatt legyen lehetőséged kipróbálni a terméket. Boltban azért nincs még ez a 14 nap sem, mert ott helyben lehetőséged van kipróbálni a terméket.
Megvetted, így 2 hónap után a tied. Ilyen esetben a bolt nagyon erős jóindulatán múlik, ha esetleg visszaveszik a terméket, főleg úgy, hogy semmi baja nincs. De én nagyon csodálkoznék, ha erre valamelyik bolt lehetőséget adna. Esetleg akkor lehet minimális esélyed az áru visszavételére, ha a termék nem rendelkezik olyan funkcióval, ami a hirdetésben, a termék leírásában szerepelt.
sok boltnál tudsz online rendelni és személyesen átvenni, ilyenkor is netes vásárlási szabályok érvényesek, szóval ugyanúgy van 14 napos elállásod, viszont sok helyen csak magán személyként, cégként nem. a két hónap mindenhol problémás, ez max extra szolgáltatás lehet, vagy nagyon nagy jófejség, ha így mégis visszaviszik. sokat segít a dologban, ha
1. teljesen sértetlen, újszerű a gép
2. megvan minden tartozék mellé és hiánytalan, lehetőleg közel sértetlen a csomagolás is
3. náluk akarod elkölteni a pénzt, vagyis nem visszakéred, hanem levásárolni akarod az árát
ha ezekkel indítasz, akkor lehet esélyed rá, hogy belemennek
mi volt az, amit igértek és mire nem vált be? biztos, hogy a géppel van a gond és nem csak te nem tudod, hogyan alkalmas a tervezett dologra?
ha téves tájékoztatás (a bolt/eladó mondott mást, mint amit tud a gép), vagy hiányos teljesítés (a termékleírás/csomagolás állítja, csak nem úgy van, vagy nem megfelelő minőségű), akkor erre is hivatkozhatsz, de csak óvatosan, mert valószínű, hogy ha te támadod őket, akkor ők védekezni fognak és nem segíteni akarnak majd, hanem hárítani a felelősséget. szóval inkább azt hangsúlyozd, hogy mégsem tudod vele megoldani a problémádat és alkalmasabb eszközt keresel, ne azzal indíts, hogy ők tájékoztattak rosszul...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!