Hogyan működik a kétütemű motor?
Van egy kétütemű fűkaszám Strausz ST/GT1650g Kínai! Beindítása úgy zajlik, hogy szívatót rákapcsolom aztán OFF állásba teszem a gépet, hogy ne induljon be majd 2x csinálok egy berántást, de nem indítási szándékkal.
Azután ON állásba teszem,ezután a primer pumpával pumpálok 10x aztán a gázkart félig behúzott állapotba reteszelem, majd berántom erőteljesen és beindul a gép.
A kérdésem a következő, pontosan mi zajlik le ilyenkor a motor belsejében, amit csinálok azt mért kell? érdekel a működése.
Kérem szépen egy okos ember aki ért ehhez az egészhez írja le, mert engem érdekel mindennek a miértje ! Köszönöm!
Ezeknek a kína kaszáknak a helyes indítasát nem így írja le a gépkönyvük.
Helyesen és magyarázattal:
1.)Rá adod a gyújtást. Mivel el akarod indítani...
2.)A markolaton, indító állásban reteszeled a gázkart. Magyarán, behúzod a gázkart és a biztosító gombot benyomod, majd elengeded a gàzkart. Ilyenkot kb. 1/3 állásban rögzül a gázkar és vele együtt a gázfolytószelep is.
3.)Elzarod a szivató folytószelepét.
Hideg indítashoz benzinben ötször dúsabb keverék kell, mint normál üzemhez.
A 2. és 3. lépés hatására az elzárt szivató és a részlegesen nyitott folytószelep miatt, a főfúvókát sokkal nagyobb szívó hatás éri mint normál üzem közben. Így a karburator képes lesz a hideg indításhoz szükséges benzinben dúsabb keveréket előállítani.
Ha nincs nyitva a gázfolytószelep, nem jut át rajta kellő mennyiségű és minőségű keverék a hidegindításhoz. Ha a szivató nincs zárva, akkor hidegindítashoz szintén elégtelen lesz a keverék képzés.
4.)A primer pumpán 3x-4x pumpálsz.
Ebben a karburátorban egy membrán szivattyú van. Ez szállítja a főfúvókahoz az üzemanyagot. Ezt a szivattyút a működő motor szívó oldali gázlengései működtetik. Tehát, az indítás megkönnyítésére fel kell tölteni a karburátort üzemanyaggal néhány pumpálással.
5.)Berántás.
A kézzel átforgatott motor szívóhatasára a karburátorból a hengerbe gyulladásképes keverék kerül. A motor beindul. A növekvő fordulatszám hatására a motor egyre több benzint szív a karburátorból, míg nem lefullad. Ezt a gyakorlatban úgy érzékeljűk, hogy az első rántás hatására a motor beindul és mindjárt le is áll. Azaz pöffen párat.
6.)Kinyitjuk a szivatót és újból berántjuk a motort.
Ennek hatasára a motor beindul és közepes fordulaton stabilan jár.
7.)Gázfröccs.
Egy gázfröccs hatására oldódik a gázkar reteszelése majd a motor alapjáraton jár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!