Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Jogos-e a Díjbeszedő Holding...

Jogos-e a Díjbeszedő Holding követelése 14 éves tartozással kapcsolatosan?

Figyelt kérdés
Víz - csatorna számlákkal kapcsolatosan "nullás" igazolást szerettem volna kérni a DBH-tól, mert el kívánjuk adni a lakásunkat. Mondták, nem tudnak ilyen igazolást adni, mert a beköltözésünk - 2002. nyara - idejében keletkezett egy 5000 Ft-os távhő tartozás, ami napjainkra kb. 10000 Ft-ra nőtt. A számláinkat mindig rendesen fizettük, nem volt elmaradásunk. Erről a kifizetetlen számláról felszólítást nem kaptunk. A Főtáv az elmúlt években levált a DBH-ról, és tőlük kaptunk "nullás" igazolást. A DBH lakásra vonatkozóan állítja ki az igazolást, külön víz-csatornára nem, amíg ez a (távhő) tartozás nem rendeződik. Ha nem kértem volna a "nullás" igazolást, nem is tudom, mikor derül ki. Szeretném megkérdezni a véleményeteket, hogy ezt a kb. 14 évvel ezelőtt keletkezett egyszeri tartozást most kamatostól követelheti-e a DBH, esetleg nekem kellene bizonyítani, hogy az elévülési időn belül nem kaptam felszólítást? Vagy ők azzal bizonyítanak gyakorlatilag bármit, hogy "benne van a gépben" a lakás adatainál? Vagy fizessem ki a 10 000 Ft-ot, még mindig kisebb gond, mint ennyiért különböző fórumokra vinni az ügyet? Előre is köszönöm.

#elévülés #nullás igazolás #közmű tartozás
2016. febr. 26. 11:55
 1/1 anonim válasza:

Az, hogy jogos e a tartozás, az attól függ, hogy az adott számla megfelelő e. Tegyük fel, hogy igen.

Ha a számla jogos, akkor függetlenül annak keletkezési időpontjától, a szolgáltató jogosult azt követelni tőled, és például megtagadni a nullás igazolás kiadását.

Az "elévülés" arra vonatkozik, hogy bírósági úton már nem tudja behajtani (ha valóban elévült, tehát tényleg nem küldtek róla felszólítót, amely megszakítja az elévülést). Ha folyamatosan kaptál tőlük számlát, akkor viszont a számla egyenlegben ez a tartozás benne volt, tehát tulajdonképpen ez a tartozás nem évült el (minden számlában értesített róla, hogy tartozásod van).

Mivel eladásról van szó, gondolom mihamarabb szeretnél az ügy végére pontot tenni. A szolgáltatóval a vita elég sokáig elhúzódhat, ha levelezgetésbe kezdesz, az a válaszadási határidő miatt (30 nap), tényleg több hónap is lehet. Ha jogos az a számla (ha nincs meg, kérj róla másolatot!), akkor én kifizetném, csak hogy legyek túl rajta, és ez korrekt a vevőmmel szemben is, nem húzódik az ügye.

2016. nov. 30. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!