A marketing menedzer pontosan mivel foglalkozik? Milyen adottságok kellenek hozzá?
Marketing miatt adás-vétel, pénzzel foglalkozik, jól kell tudnia számolni.
A menedzsment része miatt pedig jogot, menedzsmentet (értelemszerűen), pszichológiát is ismernie kell.
Egy marketing menedzser konkrétan az a 'fejes' aki a marketingért, tehát a 'reklámozásért' felelős. Az ő keze alatt dolgozik az a csapat, aki egy cég 'Imidzsén' dolgozik, akik 'eladják' az egészet.
Vezetői képességek kellenek, amihez természetesen egy erős idegrendszer ajánlott.
Adottságok? Nem tudom pontosan mire gondolsz, de ugye a vezetői készség, matematikai ismeretek, JÓ EMBERISMERET (nagyon fontos), pénzügyi ismeretek kellenek hozzá.
Hogy mivel is foglalkozik az nagymértékben függ attól, hogy milyen cégnél helyezkedik el valaki marketingesként. Függ az adott vállalat méretétől és a tevékenységi körétől.
Pl. szolgáltató cég esetében a cég arculatáért, kifelé történő egységes kommunikációért lehet felelős. A különféle tájékoztató anyagok összeállításán és azok elkészíttetésén dolgozik. Reklámkampányokat, rendezvényeket szervez és vezényel le. Összeállítja a sajtó számára az információs anyagokat.
Figyeli a versenytársak megnyilvánulásait, termékeit, a statisztikák alakulását. Nyomonköveti a trendeket, ezek várható változását, ennek alapján javaslatot tesz a termék v. szolgáltatás fejlesztésének/változtatásának irányára. Piackutatást végeztet, értékel ki, hogy tisztában legyen a vásárlók mai és várható igényeivel. Próbál ún. piaci réseket találni, ahol bár lenne igény viszont nincs kellőszámú eladó/szolgáltató cég ... ...
De ezek mindegyikét nem biztos, hogy csinálnia kell, mivel nagy céges esetében több osztályba lehetnek sorolva ezek a feladatok. Attól függően, hogy a kreatívabb-fejlesztő részéről, elemző-matematikai részéről, vagy mondjuk a "kirakat" kapcsolattartó részéről beszélünk.
Kisebb cégek esetében valószínűbb, hogy egy marketingesnek ezekkel mind foglalkoznia kell, a nagyvállalatoknál csak a marketing egy-egy területével.
Milyen adottságok?
Sokrétű, kreatív, aktív, de a számoktól, statisztikától sem irtózó, olykor alig leülős-rohangálós-szervező-adminisztráló-kapcsolattartó, de olykor egész nap a monitor és papírok előtt ülő gondolkodó-számoló meló.
Egy biztos, hogy visszahúzódó, emberkerülő, mogorva emberből, aki a stresszesebb, egyszer pörgős egyszer lassúbb tempót nem bírja, az nem lesz jó marketinges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!