Mi a különbség a tömlős és tömlő nélküli abroncs között?
A tömlős abroncsnak van egy külső gumiköpeny( nem feltétlenül tömít 100%-ig, de jó ha teljesen tömít)) térhálóval és/vagy peremvédő felülettel( parkolásnál védi a felnit a kisebb padkázástól) az a gumiabroncs és a belső gumiköpeny az abroncstömlő, ami tömít és légmentesen csatlakozik a gumiszelephez, nem engedi át a levegőt, na de ez a régebbi megoldás volt hajdani autóknál akkoriban. Ha defektet kap az autó, akkor kisebb defektnél(pl: beleszúródik egy tompább szög vagy alig éles tárgy az abroncsba) akkor megmarad a levegő a tömlőben) abroncscserés lesz, de ha nagyobb defektet éri a gumi(pengeéles szög vagy hegyes üvegszilánk telibe átszúrja a gumit tömőstül akkor kidurrantja az egész gumiabroncsot,ebből következve kevésbe manőverezhető lesz és irányíthatatlanná válik az autó menet közben nagy sebességnél valamit megsérül a keréktárcsa ) akkor meg mindkét köpenyt (külső-belső) cserélni kell.
A mai autóknál használatos korszerű tömlőnélküli (Tubeless) abroncs bármilyen defektnél durranásmentesen leengedi a levegőt( minél nagyobb a sebesség annál jobban megsérül a keréktárcsa) a gumiabriból és csak a külső köpenyt kell cserélni), a dekettűrő gumi jobban ellenáll a az éles hegyes tárgyaknak, az erősített oldalfalú abrik csakis szintén, pluszba legelőször az erősített érintkezik a környezettel( padkás parkolásnál, horzsolásnál) és azt le lehet vágni ha megsérül,anélkül hogy leengedne a külső köpeny, na de csak ésszel és szakképzett hozzáértővel, de ezután a következő abroncs horzsolásnál már nem véd a levágott erősített oldalfal és ottmarad a nyoma, vagy azzal jársz vagy lecseréled nem tetszés szerint.
A deffektjavító abroncsok defektkor az érzékelők(szenzorok) jelzik a gumijavítónak a nyílás helyét és nagyságát és abban a pillanatban egy folyékony, gyorsan száradó öntapadós anyagot ömleszt a defetre és az rövid idő alatt megjavítja az abroncsot és pótolja a gumi elszakadt anyagfolytonosságát, szilárdságát,és ezt mind menet közben megállás nélkül, utána meg mihamarabb újra kell tölteni a defektjavító berendezést ilyen anyaggal mert ha kifogy akkor már nem mész tovább megállás nélkül vagy szétvered a felnit még csigalépésben is(5-10km/h).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!