Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mi a különbség a tömlős és...

Mi a különbség a tömlős és tömlő nélküli abroncs között?

Figyelt kérdés
Ha lehet linkelnétek képet is , pls.
2015. aug. 20. 18:44
 1/2 anonim ***** válasza:
Külsőre nem sok különbség van köztük. A tömlő nélkülinek úgy van kialakítva a pereme, hogy a felnivel érintkező felület légmentesen zárjon. Illetve, az egész köpeny garantáltan nem ereszti át a levegőt. Így nem kell bele "gumibelső".
2015. aug. 23. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:

A tömlős abroncsnak van egy külső gumiköpeny( nem feltétlenül tömít 100%-ig, de jó ha teljesen tömít)) térhálóval és/vagy peremvédő felülettel( parkolásnál védi a felnit a kisebb padkázástól) az a gumiabroncs és a belső gumiköpeny az abroncstömlő, ami tömít és légmentesen csatlakozik a gumiszelephez, nem engedi át a levegőt, na de ez a régebbi megoldás volt hajdani autóknál akkoriban. Ha defektet kap az autó, akkor kisebb defektnél(pl: beleszúródik egy tompább szög vagy alig éles tárgy az abroncsba) akkor megmarad a levegő a tömlőben) abroncscserés lesz, de ha nagyobb defektet éri a gumi(pengeéles szög vagy hegyes üvegszilánk telibe átszúrja a gumit tömőstül akkor kidurrantja az egész gumiabroncsot,ebből következve kevésbe manőverezhető lesz és irányíthatatlanná válik az autó menet közben nagy sebességnél valamit megsérül a keréktárcsa ) akkor meg mindkét köpenyt (külső-belső) cserélni kell.

A mai autóknál használatos korszerű tömlőnélküli (Tubeless) abroncs bármilyen defektnél durranásmentesen leengedi a levegőt( minél nagyobb a sebesség annál jobban megsérül a keréktárcsa) a gumiabriból és csak a külső köpenyt kell cserélni), a dekettűrő gumi jobban ellenáll a az éles hegyes tárgyaknak, az erősített oldalfalú abrik csakis szintén, pluszba legelőször az erősített érintkezik a környezettel( padkás parkolásnál, horzsolásnál) és azt le lehet vágni ha megsérül,anélkül hogy leengedne a külső köpeny, na de csak ésszel és szakképzett hozzáértővel, de ezután a következő abroncs horzsolásnál már nem véd a levágott erősített oldalfal és ottmarad a nyoma, vagy azzal jársz vagy lecseréled nem tetszés szerint.

A deffektjavító abroncsok defektkor az érzékelők(szenzorok) jelzik a gumijavítónak a nyílás helyét és nagyságát és abban a pillanatban egy folyékony, gyorsan száradó öntapadós anyagot ömleszt a defetre és az rövid idő alatt megjavítja az abroncsot és pótolja a gumi elszakadt anyagfolytonosságát, szilárdságát,és ezt mind menet közben megállás nélkül, utána meg mihamarabb újra kell tölteni a defektjavító berendezést ilyen anyaggal mert ha kifogy akkor már nem mész tovább megállás nélkül vagy szétvered a felnit még csigalépésben is(5-10km/h).

2015. nov. 19. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!