Ilyen kipufogó jó a simsonra?
Nézegettem a neten rendes kipoufogókat de azok kicsit drágák.Sport kipufogót is tehetek rá? itt a link: [link] ez a kipufogó jó vagy gagyi? HA raknék fel egy ilyet mi változna? teljesítmény,fogyassztás?
azért szeretnék rakni ilyet mert megtedszett nekem ez.
#9 Gondolom, nem 30 éves veterán Apriliával nyomtad, meg gondolom nem is kétüteművel (az 50000 km-ből gondolom).
De akár összehasonlíthatjuk a 4T robit egy komoly túramotorral, mondjuk egy Super Teneré-vel. Abba sokszor több mint ezer kilómétert tesznek bele naponta. És nem ám Rómában az aszfaltos úton, hanem a hatalmas forróságban, a sovatagban, homokban-porban. Ott a kis robi az első pár km "ki lenne végezve". Ugye milyen kis gagyinak érződik a kis robogócska a teljesen más kategóriás vassal szembe állítva? Ugye milyen releváns ez az összehasonlítás? (Pont annyira, mint a tied.) Csak az számít, hogy mire lett felkészítve a motor, és mennyire van karban tartva.
A Simsonok nyilván nem korszerű gépek, de megvan a maguk szépsége. Veterán korú motorokról beszélünk, amikkel sajnos jellemzően nem bántak túl kegyesen a tulajdonosaik. Ezek voltak a maguk korának a lóti-futi gépei. Ezzel szemben a legtöbbjük még ma is töretlenül működik. És az egyik leglényegesebb része az egyszerűsége és a jól szervizelhetősége. Kb 20000 km alatt lehajtasz vele egy hengerszettet. Ha újat kell venni, megúszod kb egy tizesből. Ugyanez a leggagyibb Apriliánál is ezen összeg többszörösébe kerül. Ezt egy ügyesebb gyerek is ki tudja cserélni. Egy szétszedhetetlenül összetaknyolt robogónál nem biztos. A Simót kb 3-4 teljesen általános szerszámmal szét lehet szedni. Nem kell hozzá 26 féle speciális szerszám, sem aranáron a világ másik végéből importált semmivel sem kiváltható alkatrész. A kis Simók nyilván nem a világ legjobb motorjai. Nem a mai kor és szellem szülöttei. De tanuló motornak, zsebpénzből, kb az egyik legjobb választás. Egyébként meg ha vhol a semmi közepén, erdő szélén, valahol a pusztában lerohad az 50000 km-es gyertyád, vagy megzakkan a variátorod, akkor cseszheted. Simsonnál ha elviszed a 4 legszükségesebb szerszámot, kb mindent meg lehet rajta csinálni. Egyébként én gyerekkoromban jártam Simsonnal sokat motorozni, túrázni, jellemzően nyáron. Voltak több száz km-es menetek, ráadásul csak 1-2 megállással. Mégsem lett "kivégezve".
nem 30 éves Aprilia volt hanem 2003-as első generációs Di-Tech, de nem 4T hanem kétütemű 50 köbcentis, a 35 eurós NGK gyertyát meg nem kell ezer kilométerenként cserélni benne, elég 50 000 km-ként.
Amúgy okosan hasonlítgatsz, meg kell hagyni :) Egy 1200 köbcentis Yamaha-t egy 50 köbcentis motorhoz, ráadásul az egyik túra motor a másik pedig robogó :) Ha nem tünt volna fel, én 50 köbcentist hasonlítottam 50 köbcentishez. Mindkettő SMKP. Amúgy azt megnézném hogy egy motorba hogyan tesznek napi több ezer kilométert :) :)
A szervizelése persze hogy nem olyan egyszerű és nem olyan olcsó mint az NDK-s csodagépnek, de egy SR50 elmegy 50 000 km-t hogy hozzá se kell nyúlni, persze ha normálisan van használva. Ha netán baja volt akkor vittük szervízbe és nem megtákoltuk otthon, de nem kellet vinni csak a kötelezőkre meghatározott kilométerenként.
Ha ennyire veteránozol, az AF1 Sintesi-m jövőre lesz 30 éves, haverom Aprilia RC250-e pedig 36 éves múlt, mai napig mennek és nem is akárhogy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!