Milyen programot használnak a TV adók, hogy egyszerre tudnak reklámot sugározni? Ha átkapcsolok akármelyik adóra nagy valószínűséggel ott is reklámblokk van.
Semmilyen programot nem használnak. A törvény legalábbis 12 percben maximálja az óránként leadható reklámok idejét. (Ez a műsoridő 20%-a.) Viszont tudtommal ebbe nem tartoznak bele az ajánlók. Ha megnézed egy egy óra alatt leadott sorozatepizód nagyjából 40-45 perces valójában – reklámok nélkül –, tehát a maradék 15-20 perc reklám, ajánló. Tehát inkább 25-30%-ra lehet venni a reklámok arányát.
Ergo annak az esélye, hogy egy másik csatornára átkapcsolsz és ott reklámot látsz, nagyjából 25-30% lenne. Viszont a filmek, hírek, sorozatok kezdési idejét szeretik egész órára tenni, így valamennyire szinkronban kerülnek a kezdési időpontok, így a reklámblokkok ideje is joban szinkronba kerülhet.
A harmadik válasza jó. Kezdetben a magyar kereskedelmi adókon nem volt összehangolva a reklám. Kattintgattak is össze-vissza az emberek más adókra.
Ahol régebbi a kereskedelmi televíziózás, ott is rájöttek erre, s elég hamar megtörtént az összehangolódás.
#3 és #4:
Próbálom értelmezni, amit írtok. Nem igazán értem, milyen előnye származna bárkinek is a fenti paktumból. Oké, összeszinkronizáljuk a reklámokat. Ennek milyen haszna van rám nézve? Egyik oldalról jó, hiszen ha valaki az én műsoromról kapcsol át, akkor máshol is reklámot lát, így nagyobb eséllyel tér vissza az én csatornámra. Viszont ez fordítva igaz, ha valaki a konkurenciát nézi, ott reklám van, és átkapcsol hozzám, akkor viszont nagyobb eséllyel maradna nálam, ha nálam éppen nem reklám, hanem műsor megy.
Hosszútávon, ha az adások minőségét közel azonosnak veszem, senki nem nyer és nem veszít az ügyleten, viszont extra időigénnyel, így extra költséggel jár, ha szinkronizáljuk a reklámidőket. Ha viszont magamról azt gondolom, hogy az én műsorom jobb, akkor meg kimondottan nekem rosszabb az, ha szinkronizálva vannak a reklámidők.
A reklámozó aszerint fizet, mennyien látják a hirdetését. Attól, hogy sokan nézik, még lehet hatástalan, de ez más kérdés. A hirdetést befogadó cég bevétele függ ettől.
Semmi más nem is érdekli ezeket a tévéket, csak a reklám nézettsége.
Amikor arról esik szó, mennyien néznek egy műsort, igazából az az érdekes, mennyi emberhez jut el a hirdetés.
Ennek mérésére komoly eszközök állnak rendelkezésre.
Ha elkapcsol a néző, hiába a vonzó műsor, ugrik a bevétel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!