Mindkettőt kenésre használják, de a gyakorlatban mégsem azonos a kettő.
A motorolajat a robbanómotor alkatrészeinek kenésére használják. Beleértve a dugattyú és a hengerfal közti felületet is. Ezért vele szemben speciálisak a követelmények. Például magas legyen a gyulladási hőmérséklete, illetve magasabb hőmérsékleten is őrizze meg viszkozitását (sűrűségét). Meggyulladása esetén minimális korommal égjen. Lásd a kétütemű motorokhoz használt Arol 2T, ami több korommal ég mint a korszerűbbek.
A kenőolajon gondolom a hajtóműolajat érted. Ahogy a neve is mutatja, hajtóművek, sebességváltók alkatrészeinek kenésére használják. Fogaskerekek és csapágyak. Ez nincs kitéve égésnek. Persze ennél is követelmény, hogy az üzemi hőmérséklet tartományban őrizze meg viszkozitását, sőt lehetőleg a téli fagyban se sűrűrödjön be nagyon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!