A következő kérdések megválaszolásában tudnátok segíteni?
1. Milyen elveket követne az optimális órarend kialakításához?
(Kinek,minek kell megfelelnie?)
2. Milyen eszközökre van szükség az órarend elkészítéséhez?
3. Ha 1 tanegységet 2 oktat is taníthat, mi(k) alapján dönti el, hogy kihez sorolja az adott tanegységet?
4. Mit tesz akkor, ha egy oktatónak nincs meg a kötelező óraszáma? Milyen játékteret enged meg a tantárgyi háló?
1. Hamarabb kerüljenek a nehezebb, több odafigyelést igénylő órák. Több nehéz óra közé beszúrnék egy könnyebbet is. Délutánra csak akkor tennék nehéz órát, ha másképp nem megoldható (a tanár kérését is figyelembe kell venni bizonyos fokig).
2. Régi módszer szerint: ahány óra van összesen az iskolában, annyi dugó, vagy radír, vagy valamilyen tárgy. Jelenkori technológia felhasználásával egy számítógép (win-nel) és egy órarendkészítő szoft (ASC HORARIOS).
3. Lényeges a folytonosság. Ha előző évben már tanította őket, akkor - ha nem kérik - nem kell személyt cserélni.
4. Ha nincs meg a kötelező óraszám, akkor lehetőség szerint mással kell pótolni. Fontos, hogy az illető ismerje az adott tárgyat. Sok gondot megoldhat, ha többképesítésű tanárok vannak, akkor egyik adhat a másiknak órát. Az órakiegészítést úgy könnyű számolni, ha összeadjuk az összes iskolai órát, majd összevetjük, hogy a tanárok kötelező óraszáma belefér-e a keretbe. ha igen, akkor kezdődhet a játék - ami nem mindig könnyű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!