Mire jó a tudakozó?
Érdekes egy ügyfél szemével látni a jelentőségünket :). Hiába hétköznapi dolog már az internet és gyakorlatilag mindenhol tud már az ember internetezni, ennek ellenére rengetegen kérnek segítséget a tudakozótól. Amit észrevettem, hogy az emberek jelentős része nem tud célirányosan, tudatosan megkeresni egy információt az interneten. Rossz keresőszavakat használ, MINDENRE RÁKERESNEK (ezért gané, adatgyűjtő oldalak jönnek fel első találatokban amiknek hitelességük minimum kétséges), holott pl. az adott dolognak talán lehet egy honlapja, azon egy speciális kereső (bankok, posták, hivatalok, stb). Mindjárt hiteles információt kapna, legyen az telefonszám, cím, nyitva tartás, akármi.
Az ügyfelek jelentős része szóval csak szörfölget az interneten, mi cirkálunk, a kettő meg nem ugyanaz. Tudni kell szelektálni, én pl. a legvégső esetben mondok információt (ha már sehol sem találtam adatot) a holmivan.valami.info-ról, a fiokkereso.hu-ról vagy a cylextudakozo.hu-ról. Ha rákeresel valamire, mondjuk egy postára utcával, településsel, ezek hamarabb feljönnek a találati listában, mint maga a posta.hu! Ki lehet próbálni:
Kecskemét Kálvin tér posta, ezt írjátok be a keresőbe. Az ügyfelek jelentős része így használja az internetet, ez pedig a hibás módszer. Lehet, hogy ugyan azok szerepelnek a posta.hu-n, mint a többi oldalon, de az csak szerencse és nem hiteles adat, lehet hogy több éves az információ. A holmivan.valami.info-n található telefonszám meg a nyitva tartás például meg sem egyezik a posta.hu postakereső alkalmazásával talált adatokkal.
Magánszemélyeknél szintén van lehetőség az online kereső használatára, de az elég nehézkes, és pl. csak cím szerinti keresésre (tehát amikor nevet nem tudunk) nem is alkalmas.
Pár tévhit is van a tudakozóval kapcsolatban. Ehhez tudni kell, hogy két tudakozó van. Egy olcsóbb (Belföldi Tudakozó, 110 ft/hívás) és egy drágább (Tudakozó Plusz 200 ft/perc). Ha csak név, cím, telefonszám kell, hívjátok a Belföldi Tudakozót, magánszemélyek, cégek, közületeket keres így egy speciális adatbázisban, INTERNET NÉLKÜL! Szóval olyan telefonszámokat is tudunk mondani, ami csak nálunk van bejegyezve. Persze a lehető legtöbb információt adjátok meg az operátornak (nem vagyunk gondolatolvasók és ritkán van helyismeretünk), mert mondjuk Kiss István és Budapest elég esélytelen lesz, még ha kerületet is tudtok mondani, ott is lehet több tucat találat akár. Ha pedig nem tud segíteni, azért van, mert nem szerepel az adatbázisban, vagy nem olyan néven van bejelentve.
A kedvenc kereséseim egyike, amikor keresek mondjuk rendelőt, tüzépet, boltot, méh-telepet, stb egy kisebb településen, és a keresőszavakra nem hozza fel az adatbázis a kért információt (szinonima szavakkal is keresünk ilyenkor, nem úgy működik, mint az internet), vissza kérdezek, hogy "címet tudna mondani?" vagy "ügyvezető/cégvezető nevét tudja?" erre vagy nekem esik az ügyfél, hogy "csak egy xy van Felsőzsebalján, miért nem találom, minek ülök a helyemen, minek van a tudakozó, bepanaszolom a főnökénél, csak más értelmes ember elől foglalom a helyet, aki megadná a telefonszámot, stb, stb" vagy egyszerűen nem tud mondani címet, de megjegyzi, hogy csak egy van belőle... Ilyenkor nincs mit tenni, átirányítunk titeket a Tudakozó Pluszra, ott az internet segítségével megtudható a kért információ, kiderül milyen utcán van az adott dolog és milyen néven fut, pl. Kovács Kft. Így szerepel is az adatbázisban, de most cím nélkül, név nélkül, helyismeret nélkül ki az, aki megmondja a Kovács Kft-ről, hogy tulajdonképpen az a helyi tüzép lenne? Elárulom: senki, még az ügyfél is csak tüzépként tud hivatkozni rá... Az, hogy hogyan szerepel egy cég az adatbázisban, nem mi rendelkezünk, hanem az ügyfél! Nekünk sem tetszik, mert minket szidnak érte.
Ha nyitva tartás, menetrend, email cím, vagy bármi olyan adat, ami a név-cím-telefonszám szentháromságon kívül esik, a Tudakozó Pluszt kell hívni. Drága, elismerem, de ezzel a lépéssel akárhogy is nézem, 110 ft-ot fogtok spórolni (nem fogjátok feleslegesen felhívni a Belföldi Tudakozót egy olyan kérdéssel, ami nem tartozik a hatáskörébe). Az, hogy felháborítóan soknak gondoljátok az árat, rá lehet keresni a dolgokra interneten is, a lehetőség adott. De ha nem boldogultok, és kell az információ, az ár rögtön másodlagos lesz. Persze vannak arrogáns ügyfelek, akik egész végig a beszélgetés alatt ezzel vannak elfoglalva, hogy mennyibe kerül a hívás, de kb. nulla információt adott meg keresési paraméternek (sz@rból fellegvárat eset), vagy hibás információhoz ragaszkodik! Pl. szerinte XY utcán van egy gyógyászati segédeszköz üzlet, mi AB utcán látjuk bejelentve, pontos címen nincs SEMMI sem, sőt, sokszor az egész utca sem létezik (vagy nincs bejelentve rá semmi), de mi adjunk az XY utcára telefonszámot azonnal, mert neki ez a hívás sok pénzébe kerül! Néha előhozakodnak hazugsággal is ilyenkor (gondolom azt hiszik, így előrébb jutnak a keresés ügyét illetően), hogy adtunk már meg telefonszámot, ha visszakérdezek, mi volt az, akkor vagy nem szerepel azon a számon semmi (internet sem hoz rá ki semmit), vagy teljesen máshoz van rendelve... A legjobb az, amikor megjegyzik, hogy "múltkor is hívtam magukat, de nem tudtak telefonszámot adni akkor sem!" Akkor miért hív megint minket? :D
Szóval, értetek vagyunk, kiszolgálunk titeket ha kell valami nektek vagy nem találjátok magatoktól.
egy tudakozós
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!