Vettem egy babetta 207-es típusú motort éa az a probléma vele h nehezen indul és ha beindul is alig megy rá kell tekerni h kipörögjön, de vísszon végsebességre jó! Kérdéseb ez mitől lehet?
valószínüleg a karburátor csavargasd meg egy kicsit de ha nem vagy olyan szerelős tipus akkor szerintem vidd el szerelőhöz bár én 12 éves vagyok és sikerült mongyuk a net is a segítségemre volt itt megtalálod [link]
de kb ez a lényeg nekem is ez segített: Az állító csavarokat a Babetta 207 használati útmutatója szerint kell beállítani. Tehát a jobb oldali csavart teljesen betekerjük, majd
1 1/4 - 1 1/2 fordulattal kitekerjük. Ekkor megpróbáljuk beindítani a motort, majd ha sikerült, akkor felmelegítjük azt. Ekkor a bal
oldali csavarral beállítjuk a megfelelően alacsony alapjárati fordulatszámot. Próbáljuk meg elérni, hogy a hátsó kerék alapjáraton ne
forogjon, de a motor még ne is álljon le. Ez nem feltétlenül fog sikerülni, minden esetre olyan alapjáratot állítsunk be, hogy a motor
ne álljon le ha visszaengedjük a gázt!
Ezután állványon fülre óvatosan állíthatunk a keverékállító (jobb) oldali csavaron, de nagyon keveset! Ha kissé felpörög a motor,
akkor jó helyen járunk, ha le akar fulladni, akkor viszont épp rontunk a helyzeten. Ha állványon jól működik a motor, tehát van
alapjárat és gázadásra fel is pörög, akkor tegyünk pár próbakört is, hiszen attól lehet rossz a keverékarány mert terhelés nélkül
jól ketyeg a motor. Ha elértük a kívánt eredményt a keverékállító csavarral, végül mindig állítsuk be hozzá az alapjáratot is.
A jó beállítást a gyertyaképből is lehet látni. Ha a gyújtógyertya üzem után feket, olajos-lucskos, akkor túl sok benzint és túl
kevés levegőt kap. Ezt okozhatja a magas benzinszint, rosszul beállított porlasztó, de eltömődött légszűrő is. Ha a gyertya fehér,
száraz, akkor nagyon kevés benzint és túl sok levegőt kap, ez az elektródát tönkreteheti, a motor pedig kissé erőtlen ekkor.
Jó benzin-levegő keverék arány esetén a gyújtógyertya száraz, színe ún. őzbarna. Ekkor is lehet gond a motor működésével, pl. ha
a kipufogó rendszer valahol eltömődöt... De mivel teljes felújításról írok, így gondolom a kipufogó a próbaüzemkor már teljesen ki
van tisztítva.
Legvégül a gázbowden állítócsavarjával állítsuk be azt az állapotot, hogy a gázhúzónak csak minimális holtjátéka legyen, de azért
legyen. Megfeszült gázbowden esetén ugyanis nem az alapjárat állító csavar fogja az alapjáratunkat meghatározni, hanem az, hogy
a gázbowden éppen hogy áll, tehár akár a kormány elfordítása is okozhat felpörgő motort! Ellenőrizzük azt is, hogy a bowdenház
mindkét helyen a fészkében ül és nem támaszkodik fel a peremen
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!