A márkás, és az áruházak saját márkás termékei egyre közelítenek egymáshoz, ezt vettem észre. Nem félnek az áruházak, hogy így a saját márkás cuccokat nem fogják venni?
Vagy ti hogy vagytok ezzel? Én szerintem lassan nem fogja megérni a rosszabbat vásárolni.
Persze most nem a nagyon gagyi áruházas termékekre gondolok, hanem a minőségi áruházasra. Mondok példát is:
Használtam régen Gillette borotvagél helyett a DM saját márkás borotvagéljét. Nagyon jó minőség, szerettem, egyáltalán nem gagyi, fél áron volt a Gillette-hez képest. Mostanában visszatértem a Gillett-re: 200-300Ft-al drágább csak a Gillette, legutóbb 200 Ft-al volt drágább. Akkor már inkább a Gillette.
Másik példa: Lidlben kapható Choco Nussa mogyorókrém, ami a legjobban hasonlít a Nutellához. Tényleg nem gagyi, nagyon finom, majdnem olyan, mint a Nutella. Sokáig kevesebb, mint fele annyiba került, mint a Nutella. Folymatosan ment fel az ára, a Nutella jelenleg csak 200-300Ft-al drágább. Ilyenkor megint azt mondom, hogy akkor már inkább a márkásabb, jobb minőség, ha alig drágább.
Sorolhatnék nagyon sok ilyet, de gondolom a lényeg érthető. A minőségi saját márkás cuccok nagyon elkezdtek drágulni, ezt vettem észre. De innentől fogva nem éri megvenni, hiszen majdnem annyiba kerülnek, mint márkás társai.
Nekem ez tűnt fel. Vagy csak nekem?
(És persze itt tényleg a minőségi saját márkás cuccokról van szó, nem a legócskább CBA-s ketchup-ról. - ez persze, hogy jóval olcsóbb, mint az Univer vagy Globus megfelelője)
Értem. De erről meg az a véleményem, hogy aki az olcsót keresi, az meg a rosszabb áruházast fogja megvenni, nem?.
Akkor leírom a Nutellával kapcsolatba, hogy mit akarok írni:
Volt a Lidlben:
- 300Ft-os olcsó, de tényleg rosszabb minőség
- 400-500Ft körül Choco Nussa, ami nagyon jó
- és 800Ft-ért Nutella
Én a Choco Nussát vettem, jó minőség fél áron. Jelen pillanatban, hogy a középkategóriaés a felsőkategória összeér, kinek célozzák be a minőségi áruházas terméket?
Aki az olcsót keresi, az megfogja venni a legolcsóbbat én szerintem.
Aki pedig picit minőségibbet akar venni, annak nem fogja megérni a drágább áruházas termék, hiszen majdnem annyiba kerül, mint márkás megfelelője a Nutella.
Lehet hogy ez a márkásabb termékek gyártóinak döntése. Mármint a középkategóriának emelnie kellett az árait, mert hát folyamatosan drágulnak az alapanyagok, szállítási költségek meg minden, és kell valamennyi haszon nekik is. A márkásabb termékeknél, amiknek valószínűleg kb ugyanakkora az előállítási költségük, meg nem növelték az áraikat, h versenyképesebbek legyenek, a saját márkés cuccokkal szemben is.
(nem vagyok közgazdász vagy ilyesmi, ezt csak úgy kilogikáztam, uh lehet hülyeséget beszélek:D)
Igen jól látod, amúgy ez a helyzet.
Míg a jó minőségű saját márkás áruházas termék emelkedig 200-300Ft-al, (Choco Nussa vs. Nutella estnél), addig a Nutella is emelkedett, de csak 100Ft-al, 800-ról 900-ra. Ezmiatt és össze a két kategória.
A Dm-es borotvagéllel is ez a helyzet, a Gillette nem vagy alig drágul, pl 100Ft-al, addig a Dm-es borotvagél emelkedett meg 300-400 Ft-al, és ezmiatt érnek össze az árak.
Kérdés, hogy így hosszútávon nem-e tűnik el majd a középkategória? Lesz a gagyi rossz minőség, meg a 3-szor annyiba kerülő márkás?
Azt hozzá kell tenni, hogy legtöbbször a saját márkás terméket ugyanaz gyártja, mint a menő márkás terméket, csak csomagolás más. Pár példa, ami eszembe jut: cerbona müzli vs. cba müzli, tescos bor vs. mátraalljai bor (ezt konkrétan tudom, hogy a 400 ft-os tecsós címkés bor tökéletesen ugyan az, mint az 1000 ft-os márkás bor), de a legtöbb tejtermékkel is ez a helyzet, és még lehetne sorolni.
Valamiért biztos jó így nekik.
Igen, ezis sok esetben igaz a CBA, Tesco esetében.
De a Lidl-nél DM-nél, ahol 90%-ban vásárolok, ott ez nem igaz. Mivelhogy a saját márkás cuccok német termékek 90%-ban.
Például a CBA-s túró rudi nagyon finom, Sole termék. Ettől függetlenül a legtöbb CBA-s cuccot nem szeretem amúgy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!