Jogi kérdés - Magánszemély rögzítheti-e hivatalosan az eladóval szembeni panaszos telefonbeszélgetését?
Ha kifogást talál egy természetes személy egy üzletben, telefonbeszélgetés útján szeretné kifejezni, hogy eláll az üzlettől (mivel a személyes ügyintézés akadályoztatott), készíthet-e hangfelvételt a telefonbeszélgetésről, tárolhatja-e és felhasználhatja egy esetleges későbbi félreértés tisztázására?
Ha igen, milyen jogszabályok szerint kell eljárni?
Felveheted, de - amennyiben a másik fél nem járult hozzá a felvétel készítéséhez - nem hozhatod nyilvánosságra, és nem használhatod fel bizonyítékként hivatalos eljárásban.
Ha jogszerűen szeretnél eljárni, akkor úgy köszönsz a telefonban, hogy "Jó napot kívánok, XY vagyok, és jelen telefonbeszélgetést rögzítem!". Ha a másik nem tiltakozik, akkor innentől bizonyítékként is használható.
Ha ebbe nem valószínű, hogy belemenne a másik, akkor is érdemes lehet felvenni, és bemutatni bizonyítékként pl. bíróság előtt. Ilyenkor a másik fél jogi képviselője kifogást fog emelni és kérni fogja, hogy a bíróság zárja ki a bizonyítékok köréből a felvételt, amit meg is tesznek. De a bíró is ember, onnantól tudni fogja, kinek van igaza, és ilyenkor ritkán döntenek ezzel ellentétesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!