Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Jogi kérdés - Magánszemély...

Jogi kérdés - Magánszemély rögzítheti-e hivatalosan az eladóval szembeni panaszos telefonbeszélgetését?

Figyelt kérdés

Ha kifogást talál egy természetes személy egy üzletben, telefonbeszélgetés útján szeretné kifejezni, hogy eláll az üzlettől (mivel a személyes ügyintézés akadályoztatott), készíthet-e hangfelvételt a telefonbeszélgetésről, tárolhatja-e és felhasználhatja egy esetleges későbbi félreértés tisztázására?

Ha igen, milyen jogszabályok szerint kell eljárni?



2012. szept. 15. 18:14
 1/1 tomala ***** válasza:

Felveheted, de - amennyiben a másik fél nem járult hozzá a felvétel készítéséhez - nem hozhatod nyilvánosságra, és nem használhatod fel bizonyítékként hivatalos eljárásban.


Ha jogszerűen szeretnél eljárni, akkor úgy köszönsz a telefonban, hogy "Jó napot kívánok, XY vagyok, és jelen telefonbeszélgetést rögzítem!". Ha a másik nem tiltakozik, akkor innentől bizonyítékként is használható.


Ha ebbe nem valószínű, hogy belemenne a másik, akkor is érdemes lehet felvenni, és bemutatni bizonyítékként pl. bíróság előtt. Ilyenkor a másik fél jogi képviselője kifogást fog emelni és kérni fogja, hogy a bíróság zárja ki a bizonyítékok köréből a felvételt, amit meg is tesznek. De a bíró is ember, onnantól tudni fogja, kinek van igaza, és ilyenkor ritkán döntenek ezzel ellentétesen.

2012. szept. 16. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!