A Starbucks kávéláncnak miért egy sellő/szirén van a logójában?
"2006-ban ismertette a Starbucks szószólója Valerie O'Neil, hogy a logó egy villásfarkú szirént ábrázol. Évek óta ez a motívum jelképezi a Starbucks kávéházakat. Az első változatot egy 17. századi norvég fafaragvány ihlette, amely a szirént félmeztelenül, dupla sellőfarokkal ábrázolja. A kidolgozás ízléstelen volt és a design egy Melusine alakra hasonlított. A 1987-92-ig használt logón a keblet hajáradat takarja, a köldök még mindig látható, és hal farka enyhén metszett. A harmadik verzió 1992-től 2010-ig volt látható, melyen a köldök és a mell egyáltalán nem látszott, csak a hal farkát hagyták meg. Az eredeti fafaragvány hatású logó visszakerült Seattle-ba, a központba. 2006 szeptember elején, és újra 2008 elején a Starbucks ideiglenesen visszahelyezte a régi barna szimbólumot a papírpoharakra. A Starbucks állítása szerint ezt azért tette, hogy megmutassa a cég Csendes Óceán É-Nyugati régióból származó örökségét, valamint ekkor ünnepelte a 35. évfordulóját. A régi logó egy kis port kavart a szirén fedetlen keble miatt, de az ideiglenes váltás nem zavartatta a médiát. Colbert I. King a Washington Post Pulitzer-díjas hasábján arról cikkez 2002-ben, hogy amikor a cég 2000-ben belépett a szaúdi piacra, az arculatdesignt olyan mértékben módosították, hogy a szirént levették, és csak a koronát hagyták meg. Három hónappal később a cég bejelentette, hogy Szaúd-Arábiában nemzetközi logót lesz használatban.
2011 januárban a cég bejelentette, hogy kicsit változtat a megjelenésen; a Starbucks Coffee feliratot leveszi róla, és a szirént kinagyítja."
Forrás: Wikipédia
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!