Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Jófogáson, ilyen létezik? "QR...

Jófogáson, ilyen létezik? "QR kódos fizetés"???

Figyelt kérdés

Egy hirdetésemre jelentkezett egy úriember, és, egy mondat után mikor közölte megvenné de személyesen nem tudja átvenni mert most beteg, fizethet-e Jófogáson keresztül. Válaszoltam, hogy hívjon fel vagy adja meg a számát, beszéljünk, el is tudom vinni..(most nem tud beszélni..), miközben írtam, küldött egy képet, "Küldje el ezt a QR kódot az eladónak, hogy visszaigazolhassa az eladást, és megkapja a pénzt! Köszönjük a vásárlást!" . Mivel én még életemben nem hallottam ilyenről természetesen nem nyitottam meg, nem szkenneltem be, "úriember", azóta már el is tűnt. Ezzel, hogy tudnak csalni, vagy mihez férnének hozzá? Mert, nyilvánvaló, kamu az egész.

Köszönöm a válaszokat!



júl. 6. 11:14
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem az oldal küldte, hanem a veled kapcsolatba lévő érdeklődő, akkor nincs az oldalnak semmi köze az egészhez. A trükk ilyenkor az, hogy ha beolvasod a kódot és jóváhagyod amit abban kérnek, akkor te fogsz fizetni és nem fordítva. A QR kód egy extra lépés, hogy még jobban el legyen rejtve a valódi link, és megnyitáskor esetleg nem ellenőrzi le az áldozat, hogy milyen felületre vezetik.
júl. 6. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Tudtam hogy valami nem egyenes, jó, hogy nem mentem bele, gyanús volt egyből. Így hogy megerősítést is kaptam (köszönöm a válaszod, ment a zöld kéz), megkönnyebbültem, hogy nem lettem ennek áldozata. És egyébként igen, az érdeklődő küldte a képet, az oldal semmit!
júl. 6. 11:54
 3/3 anonim ***** válasza:

Én is ma kaptam ilyet.

Ott egy illető rámírt, hogy ő kifizette a termékemet és barakott egy képernyőképet egy QR-kódról, hogy azzal tudom elfogadni a befiretést.

Pechemre megnyitottam. Csalás volt. A netbenkom felületéhez hasonló oldalra vitt, ahol bejelentkezési adatokat kért. Ekkor már gyanús volt. Rögtön le is tiltottam a kátrtyámat és megváltoztattam a bejelentkezési jelszót. Gondolom még a régivel próbálkoztak, mert 3 téves megadás után kitilt a rendszer. Ez be is következett.

Károm szerencsére nem lett, csak bosszúság. Néztük az ügyintézővel a számlatörténetet: pénzt nem tudtek róla levenni, de a kártyaadataimat vagy 10-szer próbálták sikertelenül a Google Pay-hez adni. (Gondolom ekkor már tiltottam.) A régi fiókom a bank ügyfélszolgálata által végleg törölve lett. Az új számlát, kártyát már megigényeltem.

Nagyon kell vigyázni. Régen nagyon sok mindent adtam el a neten. De annyi lett a nyomorék patkány csaló, hogy nagyon kell figyelni. Megmondom őszintén, én inkább ezentúl a kukába dobom, a még használható kis értekű, nekem felesleges dolgaimat. És venni se merek semmit magánszemélytől. Mi van ha nem küldi? Vagy küldi de egy doboz szemetet kapok?!

Amit viszont nem értek: a GLS-től kaptam értesítést, hogy holnap jön a futár felvenni a cuccot... Ha csak a kártyaadataim kellettek nekik, akkor hogy a fenébe kavarták bele a GLS-t?! És ez hivatalos oldalról jött, nem kamu e-meil. De mindegy, megmondom a futárnak, hogy téves rendelés volt, nem tartok igényt a csomag felvételére.

aug. 21. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!