Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Termék megrendelésétől való...

Termék megrendelésétől való elállás után nincs visszafizetés? (Notino rendelés)

Figyelt kérdés

Testvéremnek szülinapjára Notino-ról rendeltem egy parfümöt, ajándék csomagolásban. Mindenkivel egyeztetve volt, hogy kitől mit fog kapni a tesóm. Pár órára rá, hogy a rendelést leadtam, a nagyszüleim beállítottak azzal a parfümmel, hogy sikeresen megvették neki (mert milyen dolog már az, hogy ők csak pénzt adnának). Szuper, egyből írtam a Notinonak, hogy legyenek kedvesek törölni a rendelést, mert tévedés történt. Vissza is jeleztek, hogy rendelésem már összekészítették, így ebben a formában nem tudom lemondani, de nincsen semmi probléma, ha jön a futárszolgálattól az email, hogy küldik, módosíthatom ott a rendelést, amivel vissza lehet küldeni, vagy csupán csak ne vegyem át a csomagot. Ez június 3-án volt. Utána jött a futárszolgálattól az email, módosítottam a rendelést, vissza a feladónak. Mivel még sosem csináltam ilyet, hogy egy rendelést visszamondjak, fogalmam sincs hogyan működik a dolog, azzal viszont tisztában voltam, hogy a Notino biztonságos oldal, pénzvisszafizetési garanciát vállalnak. Na most már lassan 2 hét elteltével sem kaptam semmi információt a kártyával kifizetett termék áráról, szóval elkezdtem olvasgatni az oldalukon, amin szembe jött velem ez: "Továbbá nem lehet elállni a szerződéstől ajándékcsomagolású termékek esetén abban a pillanatban, amint az árut már becsomagoltuk Önnek. Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy a törvény szerint felelősséggel tartozik a termék természetének, tulajdonságának és működésének megismeréséhez szükséges, nem megfelelő bánásmódból következő értékének csökkenéséért (pl.: amennyiben a parfümöt azután is használja, miután már egyszer kipróbálta). Ezért ilyen esetben csak arányos részösszeget tudunk Önnek visszatéríteni."

A kérdésem a következő; ennek a rendelésnek buktam az árát? Vagy lehet számítani még valamire? Esetleg próbáljak meg telefonon, ügyfélszolgálaton keresztül érdeklődni?

(A termék ára 20.000 ft fölötti összeg, tudom másnak ez nem egy nagy összeg, de nekem ez is rengetegnek számít...) Köszönöm ha érdemben tudsz válaszolni!



2024. jún. 15. 08:08
 1/9 A kérdező kommentje:

Elnézést, a tőlük kapott email pontosan így szólt:

Kedves ... ! Köszönjük, hogy a Notinot választotta és sajnáljuk, hogy tévesen rendelt. A ... számú megrendelését már feldolgoztuk, így azt már nem áll módunkban törölni. A szállítás előtt egy e-mailt fog kapni az ... futárszolgálattól, amely egy módosítás feliratú linket fog tartalmazni - ezen keresztül módosíthatja, illetve lemondhatja, de ha véletlenül mégis kikézbesítenék a csomagját, kérem, tagadja meg az átvételét. Amint a csomag visszaérkezik hozzánk, visszautaljuk Önnek a teljes összeget, ugyan azon a módon, ahogy Ön kifizette azt.


(és azt is hozzátenném, hogy Revolut kártyával fizettem)

2024. jún. 15. 08:22
 2/9 anonim ***** válasza:
0%

Ezen mit nem értesz?

A rendelést már elindították, visszavonni nem tudják.

Ezért kiküldik neked, te meg visszaküldöd, ez után tudják a pénzt visszautalni.

2024. jún. 15. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Igen, ezt a részét felfogtam. Viszont az oldalon leírt pénzvisszafizetési garancia feltételei közt ezen leírtak nekem ellentmondanak az e-mailben leírtakkal szemben.

"Abban az esetben, ha az árut ajándékként, illetve környezetbarát módon kéri becsomagolni, nem lehet elállni az ajándék-, illetve környezetbarát csomagolásra vonatkozó szerződéstől, ha az áru már becsomagolásra került, és ezzel a szolgáltatás megvalósult."

2024. jún. 15. 09:10
 4/9 anonim ***** válasza:
3. Ez azt jelenti, hogy nem állhatsz el a vásárlástól, a pénzt nem kaphatod vissza. Számos ilyen termékkör van, aminél a jog kizárja a szerződéstől való elállást.
2024. jún. 15. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

2. Amit írsz, az általában igaz, de nem erre az esetre.

(kérdező, neked is írom)

Alapértelmezetten az online rendelés esetén (távollévők közötti szerződés) az átvételtől számított 14 napon belül jelezheted az elállási szándékot. Ez utóbbi napjától számított 14 napon belül kell visszajuttatnod.

A visszaküldést a vevőnek kell megfizetnie. Ha a kiszállításért fizetni kellett, annak összege nem jár vissza, csak a terméké.

A visszaküldött dolog csak a megismeréshez feltétlenül szükséges mértékig lehet használt. Pl. egy cipőt felvehetsz a szobádban, 2-3 lépést tehetsz benne, de egy kéktúra után már törheti a lábad, nem küldheted vissza.


Tehát ez az alap.

A jog kizár egyes termékköröket. Ilyenek az intim dolgok (pl. villanyborotva, hajvágó, fehérnemű stb. is. És az egyedi megrendelésre készülteket sem lehet visszaküldeni. Pl. ha egy alap pólóra rózsákat hímeztetsz, nem adhatod vissza, hogy mégsem tetszik.


Az ajándékcsomagolással kért termék sem küldhető vissza.


Ha nem olvastad el az Ászf-et részletesen, nem ismered ezeket a szabályokat, az nem a kereskedő felelőssége. És a vásárlási szokásaitok sem tartoznak rájuk.


A kereskedőnek ahhoz joga van, hogy a vásárló javára (!) korlátlanul eltérjen ettől, de ez csak lehetőség.

2024. jún. 15. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Akkor ezt jól megcsináltam. Se termék, se pénz. Istenem… ha utánvéttel kértem volna akkor ezt most megúszom…
2024. jún. 15. 10:50
 7/9 anonim ***** válasza:
A terméket kiküldik, hiszen kifizetted.
2024. jún. 15. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Szerintem elég egyértelműen van megfogalmazva a notino oldalán.

"Továbbá nem lehet elállni a szerződéstől ajándékcsomagolású termékek esetén abban a pillanatban, amint az árut már becsomagoltuk Önnek. Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy a törvény szerint felelősséggel tartozik a termék természetének, tulajdonságának és működésének megismeréséhez szükséges, nem megfelelő bánásmódból következő értékének csökkenéséért (pl.: amennyiben a parfümöt azután is használja, miután már egyszer kipróbálta). Ezért ilyen esetben csak arányos részösszeget tudunk Önnek visszatéríteni.". Az utolsó mondatban mi nem egyértelmű? Ezt az ügyfélszolgálattal kellene egyeztetned, és célszerű telefonon keresztül megkeresned őket. Valószínűleg a parfüm árának a nagy részét visszakapod, csak a csomagolás díját bukod.

2024. jún. 15. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, a teljes összeget visszautalják. Tehát mégsem olyan egyértelmű a leírás. Köszönöm mindenkinek a választ!
2024. jún. 19. 08:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!