1/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Osszkerekhajtas felezo nelkul, es osszkerekhajtas felezovel. Igy lassabb, de bika eros lesz.
2/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Amennyiben az elsõ kerekekre is szeretnénk eljuttatni a hajtást, az osztómûvet 4WD állásba kell tenni. A 4WD H (High = magas) jelzés ugyanolyan hosszú fokozat, mint a 2WD, így menet közben is bekapcsolható, amennyiben a kerekek egyenesen állnak. A 4WD L (Low = alacsony, „felezõ”) fokozatban már más az áttétel, így nagyobb nyomaték juthat a kerekekre. Ezt úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy ugyanakkora motorfordulatnál feleakkora sebességgel fog haladni az autó."
A cikk 4WD H és L-ről ír, de ugyanazt jelenti (4WD = 4x4, H = high = HI, L = low = LO).
3/4 A kérdező kommentje:
Köszi, érthető és mikor melyikre lehet szükség példákkal mondjuk? Köszönöm!
2023. dec. 28. 22:02
4/4 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Helyzet válogatja. A felezőt rossz terepviszonyok között szokták használni, pl nagyon mély sárnál, meredek emelkedőnél, bárhol, ahová a nagy nyomatékra van szükség, és nem a sebességre (a cél, hogy egyáltalán áthaladj egy adott útszakaszon, nem pedig az, hogy gyorsan). Rossz terepviszonyoknál a felező még abban is segít, hogy el tudjál indulni, amikor pl a sima összkerék meghajtás is kevés már. Hogy mikor elég a sima összkerék, és mikor van szükség a felezőre is, azt leginkább rutinból tudod megtanulni. Menni kell dűlőutakon, erdészeti utakon, aztán látja az ember, hogy az előtte lévő szakaszhoz mire lesz szüksége. Nézz off-road videókat, ott láthatod, milyenek a pályák; leginkább lassú, technikás szakaszok, nyakig érő sárral és siratófalakkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!