Lehetne így részben megmenteni a MÁVot?















Volt erre erőlködés, de sajnos a kommunizmus, meg ami utána jött az ellehetetlenítette a magyar vasúti járműgyártást.
A V63-asok alatt lévő forgóváz 2 tengelyes verziójának licencét is megvásárolták és gyakorlatilag meg is volt már a tervezőasztalon egy 4 tengelyes, a Gigantokra megszólalásig hasonlító - csak rövidebb - mozdony.
Aztán ott a Samu és a BDv. Azok is magyar termékek. Lehetett volna azokat is gyártani, fejlesztgetni.
A V46-osokra kisértetiesen hasonlító dízel tolatómozdony is készült - a GySEV-nél üzemel is 1 példánya.
Stb.
Volt ötlet, volt szakmai hozzáértés, gyártókapacitás, stb. Csak épp a politikai akarat nem volt meg hogy a járműgyártást (újra) felvirágoztassák. Ennek isszuk a levég - főleg dízel fronton.
Úgy néz ki lassan rájöttek hogy nagy a baj, de most már tényleg nagy a baj és óriási pénzeket kellene beleönteni hogy legyen is valami értelmes jármű.
Ha lenne egy működő gyár megfelelő emberanyaggal, akkor is 10-15 év lenne kifejleszteni egy jó járművet. Rengeteg tervezés, kisérletezés, stb mire egyetlen jármű elkészülhet, aztán évekig tesztelések, engedélyezések, stb mire egyáltalán sorozatgyártásba kerülhet.
De most már szétvertek mindent, úgyhogy nulláról kellene kezdeni... Nem érné meg. 100 év múlva sem lenne nyereséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!